Eftersom det bara...



...är jag som får köra bil nu sedan A fick veta att han har en hjärntumör så får jag skjutsa honom när han ska iväg någonstans.
Idag ville han vara med på minnesstunden på sin avdelning för vår arbetskamrat som gick bort i fredags.
Så otroligt tragiskt...
=(

Medans A deltog där så passade jag på att mystery-shoppa lite.
Det är verkligen spännade att vara en "observerande kund".
Idag blev jag så dåligt bemött så ett tag trodde jag att att jag var med i Dolda Kameran, men så var det inte.
Vissa människor ska verkligen INTE jobba i service-yrken.
Jag kan lova att pennan glödde när jag lämnade min rapport.



När vi kom hem så körde jag igång med att koka senap.
Jag ska sälja hemlagad senap på vår julmarknad.
Senap ska vara söt och stark tycker jag.



Undrar just hur många burkar jag måste koka...??

1 Ann Catrine:

skriven

Godmorgon vännen!



Så du kokade senap du också igår,

- och så mycket så du säljer också!

Se till att ta bra betalt, för attans vad

dyrt det är med senapspulvret..

Och konjaken ;-)

(Gatuköket var 56;an, tänk att inte du visste det!? Men det var ju bara några år, kanske 3-4)



Hur mår A nu? Att han är spänd och orolig inför nästa vecka förstår jag, men mår han annars som förut ungefär? Fortfarande speedad av kortisonet? Det måste vara så påfrestande (för er alla naturligtvis), till och med en sån "bagatell" som att inte kunna ta bilen när man vill..



Idag ska jag göra advent så det bara är att tända stakar och stjärnor på fredag.

Balkongen lyser redan, ljusnät hänger över mina väggar av pil på sidorna, och en slinga är virad runt räcket och lyser upp ljung och ris. Det blev jättefint faktiskt!



Ha en skön dag!



Kramar och tankar till er alla

2 Eva Å:

skriven

Julmarknad, mysigt! Undrar om det är samma som Eva B ska vara på. Du kan väl sms:a mej när och var ni har er julmarknad. På lördag har vi dock adoptionsdag med våra hemlösa katter som söker nya hem på Arken Zoo men på söndag skulle det vara mysigt med lite julstämning , då är det ju 1:a advent!

3 Jaana:

skriven

Tyvärr så finns det många människor om INTE skulle jobba med service...oavsett vart det är.

Usch, vad ens dag kan bli förstörd av att man har blivit dåligt/illa bemött någonstans inom ett serviceyrke.



Lycka till med senaps försäljningen!



Kram!

4 Pernilla:

skriven

Så flitig du är. Skulle vara spännande att köpa och smaka din senap. Du kanske kan exportera? Då får du koka mycket.

/P

5 Tant Ulrika:

skriven

Ja visst var/är det tragiskt det som hände! Ofattbart..orättvist :(



Kram

6 Lotta:

skriven

Egen senap låter gott!

Är det nästa vecka A ska opereras?! Hu nu blir jag nervös... Känner inte er men men ändå går mina tankar uppåt i landet ibland...

7 Christina:

skriven

Vi satt några arbetskamrater och pratade just om kunder som bara observerar.Undrar om jag råkat ut omedvetet för någon nån gång?

Men jag tror jag kan vara lugn.Under mina 20 år i serviceyrket så har jag aldrig(så vitt jag vet)fått några klagomål.Men du har rätt,alla ska inte jobba i serviceyrken.Finns inget tristare än att bli dåligt bemött.

8 Sandra:

skriven

Supergott me hemlagad senap,köper aldrig nuför tiden :)

9 Hypofysen:

skriven

Jag har samma åsikt om senap. Aldrig kokat egen men det kanske jag skulle försöka mig på. Brukar köpa på mig apotekets så det förhoppningsvis räcker hela året.

Kommentera här: