Äntligen har vi hört...



...ifrån Umeå.
A:s läkare där ringde igår. Han hade tittat på röntgenbilderna och konstaterat att det kommer att bli en stor operation inom ungefär en månad.
Han ansåg inte att det var akut vilket kanske är bra??

Jag var på VC igår med min axel som inte är bra sedan jag ramlade för 5 veckor sedan och sedan hade jag en förhoppning om att få bli sjukskriven nu när allt är som det är.
Men den manlige läkaren på VC tyckte att jag skulle gå och jobba.
"Nu när det akuta har lagt sig så är det bäst att komma tillbaka till vardagen så fort som möjligt".
"Jag kan skriva ut tabletter till dig om du vill"

Grrrr!!!
Jag tackade nej till tabletterna...vet att tabletter hjälper många som mått dåligt en längre tid men jag känner INTE att det är fel att vara låg när man nyss fått ett besked som detta.
Kan kroppen läka sig själv är väl det det bästa?
Tycker att jag kan få vara ledsen och ta det lugnt ett tag utan att dämpa känslorna med piller.

Har dessutom ett helt fantastiskt nätverk av nära och kära som jag känner stöttar oss till 100%.

Tur i oturen eller vad man ska säga så hade min chef inte sjukanmält mig utan använt mina anhörigdagar nu när jag varit hemma.
Ska kontakta min kvinnliga läkare på Länshälsan och se om hon har mer förståelse.
Kanske är jag orättvis nu men ofta verkar kvinnliga läkare förstå kvinnliga patienter bäst.

Fortsättning följer...

1 madde:

skriven

jätte fin header :)

2 Ann Catrine:

skriven

Ååååh vad jag önskar du varit med på föreläsningen igår!

Det var ju bla det här det handlade om!

Om att skriva ut tabletter istället för att låta kroppen ta den tid den behöver för att läka..



Tror du (tyvärr) har rätt om manliga kontra kvinnliga läkare..



Nej nu jäklar vill jag snart ge dig en riktig kram, IRL ;-)

Men här kommer ännu en via rymden!

KRAM!



Systeryster tipsade om I Trygghetsnarkomanernas Land. Har du läst den? Jag ska låna den av henne..

3 Lotta:

skriven

Det måste ju vara någonting positivt att operationen kan vänta ett tag så det inte behövde ske akut (man kan väl inte kalla det här positivt men du förstår nog hur jag menar)

Hoppas verkligen att hon kommer vara mer förstående så du får vara hemma ett tag.

Kram

4 Åsa:

skriven

Såklart du inte skall äta tabletter nu!! Vilken idiot till läkare! Stämningshöjande skall man ta mot oförklarlig nedstämdhet och din är ju i allra högsta grad förklarlig!! (Usch, nu blev jag arg!!)

Hoppas du får bättre hjälp hos din kvinnliga läkare.



Att det inte bedömdes som akut låter väl rätt possitivt tycker jag, fast jag förstår ju att det är frustrerande att vänta.



Kram!!!



(Kolla förresten bland mina kommentarer, har fått nya från "nya" bloggare... ett tips!)

5 Hypofysen:

skriven

Vilken idiot. Man har väl rätt att må dåligt i såna här sammanhang? Piller är för kemisk obalans, inte för saker som hänt o går att bearbeta med tid o hjälp. Men idag ska alla vara glada jämt annars är det nåt fel på en.

6 Camilliodollar Baby:

skriven

Vilken idiot till läkare.



Kram

Kommentera här: