Nu är dom på gång



Fy så äckliga dom är fästingarna.
I går så hittade jag årets första på en av katterna.



Eftersom den här herren tillbringar varje natt med mig så kommer han hädanefter att genomgå en ordentlig fästing-kontroll innan han får invadera min säng!!!

1 Carina:

skriven

vi campade ju i Sthlm förra veckan och Stefan hittade en krälandes på sig själv inne i duschen, usch! Fick ju en mellan benen i somras så jag är på min vakt ännu mer nu :-)

2 kotten christel:

skriven

Känner igen det, men våra katter får frontline, det hade inte gått annars. Hittar så där en 10 - 20 varje dag annars...gott om fästingar här nere ju.

3 SOFFIE:

skriven

hua va vidriga små äckliga djur de är,

HIHI va härlig bild på din fina katt,

kram

4 Camilla:

skriven

Mina katter har sängförbud sedan länge. Här vid kusten kryllar det av såna äckeldjur och jag överdriver inte om jag säger att Saga har haft ett 40-tal redan i år. Maken hitttade två på sig själv för en månad sedan och då bestämde vi oss för TBE-vaccin.

5 Camilla:

skriven

Glömde säga att din katt är jättestilig! Han ser lika mjuk ut som min Saga. :)

6 H:

skriven

Det kryper i mig bara jag ser en bild på dom hemska onödiga småkrypen. Plockade bort nio stycken som satt sig fast på hunden i helgen. Nu är hon preparerad med Frontline iaf. Tack för besöket!

7 H:

skriven

Det kryper i mig bara jag ser en bild på dom hemska onödiga småkrypen. Plockade bort nio stycken som satt sig fast på hunden i helgen. Nu är hon preparerad med Frontline iaf. Tack för besöket!

8 H:

skriven

Ups...

9 Nettan:

skriven

Urk... HATAR fästingar! Av någon besynnerlig anledning så är det alltid jag som trampar på dem när de trillar av.... BLÄ!



Kissen har samma sköna stil som vår ena. Extra gulligt är när han ligger med ena tassen över ögonen :-)



Hoppas din kompis lyckas med sitt mål och kan komma iväg på sin resa!

10 Lotta från Småland:

skriven

jag har droppar till Kasper som reducera antalet fästingar ordentligt. Han får dem i nacken där han inte kommer åt det.

Kommentera här: