Efter att ha...

...vankat omkring här hemma i flera dagar så hade jag ett STORT behov av att göra något idag.
Gör fortfarande ont att sitta och böja sig men det är ingenting mot för hur det har varit.

Jag började dagen med att göra ett besök hos en rar liten farbror som jag varje år brukar köpa tomat-plantor av.
I år var jag hans allra första kund och han hade satt mer än tomater så jag fick med mig 2 lådor plant hem.
Betalade väl för en tredjedel av det jag fick med.
"Jag har ju fått så många av dom här så jag stoppar med någon extra".



Åkte sedan en sväng på en liten by-marknad men där fanns inget som fick mig att ta fram plånboken.
Trevligt ändå att strosa runt och titta.

På väg hem så åkte jag och tittade på en ank-hanne.
Jag har letat efter en hanne ett tag nu men det är inte så lätt att få tag på myskankor här uppe men nu i veckan fick jag veta att en kvinna här i närheten hade 3 hannar.
Det var verkligen ingen rolig syn att se dessa hannar...smutsiga och tilltuffsade...jag hade inte hjärta att åka därifrån utan att ta med en.
Förhoppningsvis blir han fin när han har fått bada och slipper bråka med andra hannar.
Nu håller jag tummarna för att det blir ällingar i år också.





Ank-brudarna ser ut att tycka han är en riktig lort-gris...

När jag kom hem var A precis klar med att stänga det första betet åt kossorna så då släppte vi ut dom på grönbete, det var självklart populärt.



När våra "muisar" var flyttade så åkte vi över till grannen och hjälpte till när han skulle flytta ut några tjurar på bete.
Dom som stått i ladugården i vinter var HELT GALNA när dom kom ut.
Härligt att se!
=)

Nöjd med dagen så ska jag nu gå och invänta John Blund...i morgon väntar mer trevligheter.





1 Ann Catrine:

skriven

Skönt bölden ger vika...



Kosläpp, vad roligt!!!



Kram

2 Anna:

skriven

vilken snäll farbror som skickade med fler plantor :) jag har inte skaffat några tomatplantor i år, kommer nog inte göra det heller för har ju inget växthus, men nästa år kanske :)

Kommentera här: