Svinkallt...

...men fantastiskt vackert när solen skiner på den vita snön.
Jag, A och brorsan tog en promenad mitt på dagen och det kändes i ansiktet att det var -20 grader.
Hann bara ta två bilder innan batteriet tog slut.
=/



Hundarna var såklart med men dom lyckades hålla sig undan kameran.



Herr eller Fru Älg hade nyss promenerat förbi, det märkte hundarna såklart.

Vad har ni haft för er denna kalla onsdag?


1 Sussi:

skriven

Denna svinkalla dag höll jag mig inomhus...var på Drakborgen med Saga,Irma och Anneli.Pladdrade och fikade.Kram//S

2 Jenny:

skriven

Snö & kallt - perfekt dag för pulkarace & korvgrillning. :)

3 Eva Å:

skriven

Vi har bara varit hemma förutom en liten biltur och köpte skidor och skridskor till Albin via en annons på Blocket. Här visar termometern -25 grader så man går inte ut frivilligt. Har varit ledig hela jul men imorgon börjar vardagen men tidiga mornar och lämningar på 2 olika dagis, pust..

4 soffie:

skriven

jisses va snö ni fått å brrr va kallt vi hade med -20 här idag,

fina bilder

5 Sandra:

skriven

Eldade.... :(

6 Plogflickan:

skriven

Huga vad kallt det är -24 här, burr! Min onsdag kände jag en tacksamhet över hur bra jag bor...

7 Carina:

skriven

Soffmys med filmtittande mest hela dagen :-)

8 Synne:

skriven

Denna onsdag, gårdagen alltså...

Var vi inne. Hade 30 minus så jag var bara ute och hämtade post, gav fåglarna lite mat och sen tog några bilder.

Nu börjar det bli riktigt varmt. Har faktiskt bara 19 minus just nu. Måste ut och ta bilder. Härligt väder.

Kramen Synnöve.

9 Hanna:

skriven

Jag håller mig helst inne då det är över 20 minus, man kan ju knappt andas då man är ute och promenerar. Jag fryser nog inne som det är.



Nu ska jag ta mig i kragen och städa lite.

10 matte:

skriven

här är lite mildare idag.. har snöat. Jag har också varit ute med jyckar, men utan kamera. Rädd att den inte tål när det snöar. Det är hur som helst härligt med en riktig vinter :) Här brukar det sällan vara så länge. Jag njuter :)

11 evans:

skriven

Den första bilden såg riktigt vårvinter-aktig ut. Fint! Här är det -36 idag. Köldrekord! Så kallt har det nog inte varit på de tio år jag snart bott här. Jag gich ut och skottade upp lite snö mot huset. Luften var ju frisk i alla fall!

Kommentera här: