Iskall torsdag



I morse när jag åkte hem från jobbet så var det mellan -27 och -34,5 grader...när jag kom hem var det -29.
Det var väldigt skönt att krypa ner i sängen kan jag lova.



Eftersom inte ens hundarna har velat vara ute idag så har jag bara sysslat med inne-aktiviteter hela dagen.



Förutom att jag städat, tvättat och plockat bort julen så kom jag mig äntligen för att rensa vår klädkammare, det har varit en sak som jag funderat på länge och nu är det gjort.
=)



En hel del blev det som ska slängas och några påsar kommer jag att åka med till Erikshjälpen eller liknande.

Lagom tills att min mage började kurra efter mat så ringde våra grannar K & E och ville ha skjuts eftersom deras bil inte ville starta i kylan. Som "betalning" för skjutsen blev vi bjudna på hamburgare "på byn" ...bra med byteshandel ibland.
;)



Nu ska jag sätta mig och göra en lista över allt som jag och A ska hinna med i morgon.
Det gäller att köra på när det finns lust och energi.

1 Margaretha:

skriven

Himmel vad kallt du har det... Då skall jag inte klaga som frös när jag gick hem...11-...det är ju ingenting jämförelsevis...

Kram på dig

Margaretha

2 soffie:

skriven

brrr men guuu va kallt ni haft det!Här hade vi ju nästan vårvärme(hmmm) idag med -13 så en promenad på rasten va riktigt uppfriskande,

Ha det got tå perfekt att hjälpa grannarna å slippa laga mat sen:O)

3 Nina:

skriven

Nu är det alldeles för kallt... absolut!

4 Gabbi:

skriven

Fy 17 va kallt!!!

Vi har runt -6 här å jag gnäller...hahhaha

Ha en fin fredag!

5 Lotta från Småland:

skriven

Fy tjuvingen vad kallt! Var ute innan och det var minus 16, tyckte det räckte...

6 sweetmama:

skriven

Ja fördelen med kylan är väl att man får en hel del gjort inne. Annars vet jag inte om det finns nåt bra med den. Ta död på baciller kanske....men för det behövs inte så här mycket minusgrader

7 Diana:

skriven

Fy tusan va kallt ni har det....här söderöver har vi nu -11.

Hoppas ni får en varm och go fredagkväll och en fin helg.

Kram Di

Kommentera här: