Det är inte lätt...

...att veta vad som är bäst för lilla Baloo.
Det senaste halvåret har inte varit så roligt för honom. Det började med att BÅDA korsbanden i hans bakben gick sönder och efter många turer fram och tillbaka och flera veckor i bur så opererades det ena benet, det sämsta,  och det verkar ha varit en lyckad operation.
Men innan det andra bakbenet blev opererat så fick han problem med sina ögon..en ögonsjukdom som kan leda till blindhet. Nu får han ögondroppar två gånger om dagen och i torsdags så började han även med tablettmedicinering. En medicin som kan ge besvärliga biverkningar men än så märker vi inte av något sånt.
Han är som alltid pigg och glad och hänger med på det mesta, men igår efter vår promenad så såg jag att han hade ont i det bakbenet som inte är opererat ännu.
Och nu funderar jag igen...ska han få gå igenom en operation igen med allt vad det innebär eller ska vi avvakta och se vad som händer med hans ögon. Blir han blind snart så vill jag ju inte att hans sista tid i livet ska vara som konvalecent efter en operation...
Det är inte lätt att veta och tyvärr så kan jag ju inte fråga honom om vad han vill heller...




1 Nettan:

skriven

Lilla vännen då !

Ja, det är inte lätt med våra små älsklingar när dom får sina skador och krämpor. Man vill dom ju bara väl.

Jag måste också gå till vetten med min äldsta, men det får jag ta när hans våteksem på huvudet har läkt och han blir av med tratten.



Ha en skön lördag !

kram

2 Eva Å:

skriven

Detta är jättesvårt. Jag lämnar beslutet till Vetrinären, Marie W är en rak och kunnig sådan. Vet man att det går åt ett håll är ju valet enkelt, jag tycker de ska få somna värdigt och inte leva och plågas i onödan. Finns det hopp skulle jag fortsätta, djur är så mer tåliga än oss människor. Baloo är ju en fighter som inte verkar värst bekymrad över det som händer, han har ett glatt humör och är en tapper kille. Svårt beslut, stackars dej.

3 sweetmama:

skriven

Men lilla Baloo !

Inte lätt att veta och tänk om djuren kunde komunicera och tala om själva hur de vill ha det... Du får nog rådgöra med någon vet. så kanske du får hjälp i det valet.

4 Carina:

skriven

Stackars Baloo OCH dig, svåra beslut som ligger i din hand, usch!

Hoppas verkligen inte att han blir blind, hemska tanke......

5 Uffematten:

skriven

Nog kämpar man i det längsta för sina pälsklingar... Hoppas att du kan få råd av veterinären och att allt går bra! Det är en sån där situation man fasar för som djurägare!

Han ser så mysig och godmodig ut, lille Baloo!

6 Synne:

skriven

Uff, den situationen avundas jag dig inte.

Men så väl "känner" jag dig efter att ha bloggat med dig över ett år att jag vet att du och A alltid tar de rätta besluten för era husdjur och familjemedlemmar.



Håller tummarna och sänder dig mina varma tankar.

Kramen Synnöve.

7 Nettan:

skriven

Jobbit, stackars vovven! Jag hoppas det löser sig på bästa sätt för honom!

Kram

8 Sandra:

skriven

Usch ja det är jobbigt..sörjer fortfarande min gamla "gubbe" som fick somna in i sommras.Men så är ju livets gång de föds o de dör.. :(

Kommentera här: