Jag fick nog!!

Idag fick jag helt enkelt nog!
Vi har ett par i vår närhet som lever i en relation som är "helt galen".
Under lång tid har vi pratat, lyssnat, stöttat, ordnat med övernattning, lyssnat, stöttat, lyssnat, lyssnat osv osv.
Och jag och A är inte dom enda som ställt upp så.
I helgen gick det ordentligt över styr för paret...
...och idag gick det upp ett ljus för mig...jag tror aldrig problemet kommer att lösas eftersom paret på något konstigt vis, trots allt som hänt, inte verkar redo att lämna varandra,  och jag fick helt enkelt nog.
Det är svårt att beskriva exakt vad som hänt eftersom jag inte vill hänga ut personerna här i bloggen, men "alla" i omgivningen förstår att det här kommer att ta en ände med förskräckelse utom dom själva!!
Och all energi lägger paret på att försöka "få rätt" mot varandra i stället för att försöka mötas halvvägs.
Så, som sagt...jag fick nog....
Har pratat med dom båda och för första gången varit helt ärlig med vad jag känner inför deras sugande av energi från omgivningen.
Jag var verkligen arg.
HERREGUD!!!
Dom är vuxna och måste kunna ta ansvar för och lösa sina problem själva, och om det inte går så bör dom nog söka proffessionell hjälp i stället för att ringa runt och "skvallra" och prata skit om varandra till alla möjliga människor.
Vad kan andra göra om dom inte vill ha förändring själva??!!
Säger man att man vill ha lugn och ro men ändå kräver att "få rätt" så blir det som att springa i ett hamsterhjul...ingen "ger sig" och diskussionerna bara fortsätter...

Förstår att detta låter som värsta "rappakaljan" men jag var bara tvungen att skriva av mig lite frustration.

PUST!!!











1 Helena:

skriven



Klart man vill och ska ställa upp för sina vänner men det finns ju en gräns.

Jag är en ganska så rak person som oftast säger vad jag tycker och känner vilket inte alltid uppskattas.

Men att ställa upp och finnas till hands går ju om man känner att det ger resultat.

Oftast är det nog bäst att säga vad man tycker.

Jag tror att dina vänner kanske tar steget och går isär eller söker hjälp om de inte har folk runt sig som hela tiden fångar upp dem.

Skönt att få säga vad man tycker.....förstår att det är saker du burit på en tid nu men nu är du av med det.

Ha en skön kväll vännen!

Kram

2 Mormormu:

skriven

Trist att veckan skulle börja så här, och det efter din trevliga helg i Sthlm!

Har själv varit utsatt för liknande, hjälpt till med att låna ut pengar, ringa viktiga samtal, fixa lägenhet akut, lyssnat lyssnat och åter lyssnat. Dagen efter har de bestämt sig för att fortsätta tillsammans (tills nästa gång..). Och under de "bra" perioderna är de tysta! Inte ett samtal, inte ens ett sms.. är så in i bombens less att bli utnyttjad, och på att höra ena parten prata skit om den andra! Får nog ta åt mig lite av ditt "djävlar anamma" och säga ifrån jag också!! Och att prata skit om sin äkta hälft är så lågt så det finns inte värre! Gör något åt saken, eller sluta klaga!

Duktigt jobbat Ejmis!!! (men det vet jag sedan länge att du är en rak och ärlig person!!)

Kramar i massor!!!!!!

3 Åsa:

skriven

Vi har också ett par vänner som håller på så... Så jobbigt, vet inte hur många fester och annat de förstört. jag känner också att jag är nära nu, är sååå trött på dem!



Bra gjort!

4 Mormormu:

skriven

Låghuset närmast rondellen, första lägenheten och på nedre plan..

5 Sandra:

skriven

Tror det är det enda rätta till slut att säga ifrån och säga vad man tycker.

Jag tror att jag vet vilka det är.. om det är dem du berättat om förut. Tycker att du gjort rätt, man kan inte hjälpa någon om de själva inte vill ha hjälp.

Kram!!! Ps, nu är det inte så länge kvar tills ni kommer:)

6 Eva Å:

skriven

Det var på tiden att du talade med dem i klarspråk. Tyvärr är det så att man själv måste komma till insikt att saker och ting måste förändras innan man gör något och jag vet inte om de är redo. Vissa gillar berg och dalbane förhållanden, en psykolog sa en gång att ett kärleksförhållande är lättare att bryta än ett hat-kärleksförhållande, banden är mycket starkare. Jag vet ju vilka du berättar om så kanske detta passar dem ändå, antingen är det skitbra eller så är det skitdåligt, men de kan väl ge fan i att blanda in andra i sitt destruktiva förhållande.

7 kats:

skriven

ursäkta jag skrattar ha ha... men jag älskar ju rappakalja... är ju sådan själv som pratar hit och dit och osammanhängande... så jag förstår precis hur du menar... glasklart för mig :D)



Det är tragiskt när vuxna människor inte kommit ur stadiet att "ha rätt mot sin partner". Jag anser att det finns ingen vinnare i ett gräl... Om jag skulle vinna innebär ju det att min kärlek har förlorat... och hur känner man sig när man har förlorat?...Det vill jag inte att min kärlek ska känna. I ett gräl är det viktigt att man är saklig och att man får förståelse för hur man känner och varför man känner så... inte kasta skit om vem som har rätt coh fel... Få förståelse fast den andra fortfarande inte tycker lika... Man kan liksom vara överns om att man är oense. fniss Rappakalja... fniss ja det blev det.

8 SOFFIE tassar in:

skriven

vad bra att du sa ifrån det funkar inte att ha energitjuvar runt sig,

Hoppas bara de ej skadar varandra,

kram

9 Gabbi:

skriven

Bra gjort!!

Man vill inte människor omkring sig som stjäl energi..utan som ger energi istället!!

Stå på dig!!

Kram

10 Lotta från Småland:

skriven

Precis rätt gjort! Förmodligen skadar det inte att de fick höra lite klarspråk heller.

11 matte:

skriven

Modigt gjort! låter som de skulle behöva en doktor Phil det där paret.. som tells them like it is ;)

12 Mormormu:

skriven

Visst är armbandet fint!? Och att just jag gick och vann!

Ska försöka påminna dig om radioprogrammet, själv gick jag in www.sr.se och klickade fram till Barnen, där fanns länkarna.

Ha en bra tisdag vännen!

Kommentera här: