Onsdag

När jag kom hem i morse efter ett nattpass på jobbet så sov jag några timmar. Låg sen och drog mig ett tag till samtidigt som jag såg en film.
Det tar en stund att vakna till efter ett nattskift.
Sen blev det en promenad med hundarna och skottning av växthustaket.
Vi har över en meter snö och mer ska det visst komma.



När jag var klar ute och stod och funderade över vad jag skulle äta till middag så ringde vår granne A och bjöd över mig på middag.
=)
Eftersom A jobbar i kväll så kändes det extra bra, det är inte så kul att laga mat och äta ensam.

Vi bor i bästa byn med bästa grannarna!!



Vardagslyx på hög nivå!

Ljusen jag beställde på ljuspartyt hade också kommit, dom luktar helt underbart!!



Nu ska jag slänga mig ner framför tv:n och se ett avsnitt av Kommissarie Lynley.
Brittiska deckare kan det aldrig bli för många av.



1 Mormormu:

skriven

Brittiska deckare kan absolut inte få nog av, så sant!

Hur gör man för att bli boende i eran by?! Måste finnas någon slags prov man får genomgå?! Förstår ni trivs storartat!!

Själv ser jag just nu the real housewifes, och edan blir det Law and order.

Ha de allra bäst!

Kramar

2 Mormormu:

skriven

Du har väl läst ST:s nätupplaga!? Vilken personalchef...

Strejk på G?

3 sweetmama:

skriven

Vilken lyx att få gå bort på middag mitt i veckan ;o)

Snö har vi fått nog av nu tycker jag, sneglar på när det yr i luften där ute....

4 Synnöve:

skriven

Visst är det skönt att inse att man faktiskt bor på den bästa platsen i världen.

Det gör jag med. Det är bara att konstatera att det finns många "bästa" platser runt om i vår värld.



Vad fick du för gott?

Gillar bilder på Nalle Phu, eller OLe Brumm som han heter här.



Själv ska jag ut och skotta lite nu. Hyresvärden har plogat med traktorn, så jag ska ta bort vallarna bara.

Det snöar ännu här med. Snart kommer vi ingenstans. Men vad gör det? Vi har det vi trenger hjemme.

Vintern är härlig.

Kramen Synnöve.

5 Synnöve:

skriven

Glömde ju....

Engleksa krim är så härliga.

Gillar de engelska bättre än de amerikanskan.

De är så råa på nått vis.

Som damen i bokhandeln i Arvika och jag blev eniga om, engelska krim är så mysiga....

klems igen.

6 Love and be proud:

skriven

Hej! Vill bara tipsa om en tävling hos mig! Välkommen! :)

Kommentera här: