Min helg i huvudstaden...

...med S var helt perfekt.
På fredag åkte vi tåg ner och när vi inkvarterat oss på hotellet så drack vi lite vin, åt lite snacks och satt och pratade några timmar innan det var dags att äta middag.
Vi käkade på O´Learys som låg vägg i vägg med hotellet och sen gjorde vi en tidig kväll.

Lördagen blev lååååång!
=)

Vi var ute på stan redan vid 9.30-tiden.
Strosade runt en stund i affärer, fikade och gjorde ett besök i Hötorgshallen.
Vilken lyx att ha ett sådant ställe att handla på.
Så fräscht och så mycket gott...jag är verkligen avundsjuk!!



Vi besökte även Hallwylska Museet.
Tog en guidad tur för att få reda på så mycket som möjligt och det var tur det.
Jag tror man behöver gå många guidade turer där för att hinna se och höra om allt intressant som finns att berätta om detta fantastiska hus.



Eftersom både jag och S är "djur-nördar" så gjorde vi även ett besök på Aquaria Vattenmuseum.
Man känner sig ju lite "naken" när man är utan djur en hel helg men det kändes bättre efter en runda bland fiskar, sjöhästar och grodor.
;)



Efter en god middag så var det dags för resans höjdpunkt, Björn Skifs på Cirkus.




Vilken höjdare!!
Konserten var hur bra som helst. Stående ovationer mitt i konserten till och med.
Det spelades många gamla godingar, en hel del nyheter och så var det lite lagom med prat och dans.
Kunde inte ha varit bättre.
Svårt att tänka sig att Björn är 63 år...snacka om "still going strong".

=)

Vi var tillbaka på hotellet igen vid 23-tiden och då var vi och våra fötter mycket nöjda.

I går åkte vi hem på förmiddagen...skulle gärna åka ner och se någon konsert snart igen.
Stockholm är helt ok på vintern också märkte jag.



Tack S för en trevlig helg!!
=)




1 Mia:

skriven

Vilken minnesvärd och fantastisk helg ni har haft =))

2 Åsa:

skriven

Det låter ju som en toppenhelg! Det är ju så skönt att komma ut så ibland... och ni hann ju med massor!

3 My:

skriven

Stockholm- alltid i mitt hjärta! Och vilken trevlig helg ni haft... har oxå varit på Aquarium flera ggr, kul för barnen men även oss vuxna. Och en Hötorgshall skulle finnas i varje stad du...

kram

4 Sussi:

skriven

Ja visst var det helt perfekt. Både kul och avkopplande. Precis vad vi behövde i vintermörkret!Kram på dig..

5 Synnöve:

skriven

Ja tänk att denne man är 63 år. Han är för underbar.

Evigt ung tror jag.

Skulle gärna sett den konserten med. Hoppas de visar den på tvn inom en snar framtid.

Kramen Synnöve.

6 Nettan:

skriven

Låter härligt!! Längtar till den 18:e då vi ska se honom!

Ja, för en gång skull ligger det ju snö inne i Stockholm, det var länge sen.



Kram Nettan

7 Uffematten:

skriven

Han är ju bara sååå bra, Björn Skifs!!!

Såg "Dom kallar oss artister" och kunde bara konstatera att han avgjort är en av Sveriges bästa och charmigaste artister alla kategorier!

(Fast det har jag ju vetat läääänge, hi, hi)

Kommentera här: