Det var väldigt länge sedan...

...jag skrev om våra "muisar".
När det har varit en så kall vinter så har vi haft extra mycket koll på dom och dom verkar helt oberörda av kylan.
Har dom bara mat, vatten och halm att ligga på så är dom fullständigt nöjda ser det ut som.
Ofta föredrar dom till och med att ligga ute vid höbalen och idissla istället för att gå in i sitt vindskydd.





1 maria:

skriven

Har ni egna muisar ? :)

Jag vill oxå ha muisar, tog hand om såna när jag var liten och jag gillar dem :)



Hoppas du har en skön söndag !

Kram kram

2 Nettan:

skriven

Skönt att det är några som är oberörda. Ha ha !



kram

3 Lotta från Småland:

skriven

Vad bra de har det era muisar! Kan gå lite ut och in som de vill och må väl ute i det nästan fria.

Min brors islänningar är mer ute än i sin ligghall. De bryr sig inte ens om det ligger ett tjockt lager med snö på dem.

4 Synnöve:

skriven

Se där ja..

Äntligen lite djurliv från gården. var det fröken Mu jag såg på bilden?

Hur är det med hästarna då?

kramen synnöve.

5 Nina:

skriven

Tuffa muisar du har!

6 Gabbi:

skriven

Åh fyttifan va kallt ;)...

7 ida:

skriven

kor är fina djur men de är lite irriterande när de går igenom stängslet och inte vill in i hagen igen.

8 Uffematten:

skriven

Jisses, vilka friskusar :-)!

9 Tant Ulrika:

skriven

Ja tänkt om man vore lika tålig som en kossa då det gäller denna evighetslånga o numera mkt enerverande kylan!! ;)



Kram



Ps! Vill oxå tipsa dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu startat en ny kulig en..



http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-egendesignat-vaggord.html



..med chans att vinna ett egendesignat väggord :) Ds

10 Sandra:

skriven

Inlägg om muisar gillas! :)

11 kotten christel:

skriven

våra hästar går aldrig in i uteboxen. de trivs bäst ute trots en himla massa snö och minusgrader.

Kommentera här: