Kreolsk söndagsgryta...

...blev det i stället för julmat idag.

6 port

9 hg fläskfilé

3 st kabanoss (korv)

1 liten burk syltlök

1 st röd paprika

1 dl hackad ättiksgurka

5 dl grädde

1 msk vetemjöl

1 tsk mejram

1½ tsk salt

2 krm svartpeppar

Oliver

Putsa och skär filén i skivor. Skär korven i skivor och bryn. Tag upp korven och bryn filén i fettet. Krydda med mejram, salt och peppar, strö på mjölet. Tillsätt syltlöken, oliver, den hackade gurkan och paprikan. Slå på grädde och koka i 10 minuter.

1 Mariette:

skriven

Så himla gott det ser ut! Kanon att du delar med dig av receptet =)

2 Synnöve:

skriven

Godmorgon och GOD FORTSÄTTNING säger jag nu.

Hoppas eran julhelg har varit fin.

Med mat, klappar och familjen.

Hoppas att A mår bra så han orkade med allt.

Jodå, jag tänker allt på er fast jag inte är inom varje dag hihi.



Här var det en lugn jul. Med lagom av allt. Kylan var kanske inte så lagom. Ner mot 30 minus har vi haft. Men det gick fint det med.



Nu ska jag ordna mig lite mat. Maken är sjuker så han ligger. Inget vidare.



Ha en skön måndag nu och mys hemma.

Kramen Synnöve.

3 kats:

skriven

Mm så gott det låter... :D

4 Blue:

skriven

Tack för dina värmande ord hos mig....



Det där såg smaskigt ut... nu blev jag riktigt hungrig ju.



Kommentera här: