Vaknade faktiskt...

...före väckarklockan i morse, kanske är det så att jag fortfarande är morgonpigg innerst inne.
;)
Jag och A har varit till stan idag igen, han skulle handla virke till ank-gården och jag skulle träffa min kompis E.
Det var min tur att bjuda på födelsedags-lunch.
Jag gillar verkligen det här upplägget jag har med några kompisar, att bjuda varandra på mat när det ska firas födelsedag.
Vad kan vara bättre än god mat och en trevlig pratstund?
=)

Resten av dagen har gått åt till att snickra och måla.
A bygger för fullt på ankornas rastgård och jag hantlangar.
Jag passade på att måla brädorna som ska sitta över växthuset också.
Egentligen gillar jag inte att måla men idag var det riktigt kul.
Skönt att stå i solen samtidigt som man målar och lyssnar på ljudbok.



A har jobbat på som sjutton med ank-gården de senaste dagarna och nu är det bara plåt-taket som ska på.
Hde världens tur som fick tag på begagnad plåt hos våra närmaste grannar som precis bytt plåt på sitt hus.

Jag bor ju i bästa byn med bästa gubben så det är klart det flyter på!!
;)



1 Ann Catrine:

skriven

Mysigt med lunch på stan!

OCH en go pratstund dessutom ;-)



Själv har jag inte gjort ett skapandes dugg idag, sängläge och "vitamin"intag har gällt.

Men imorgon är en annan dag... tralla la la...



Nattinatti gumman!!

2 Ulla:

skriven

Vad härligt med bästaste byn och gubbe!

3 soffie:

skriven

men va bra med en sån gubbe,Kul att det snart är färdigt!

kram å trevlig helg

4 my:

skriven

Bästa gubben, kan tro det, handy man :)

Och perfekt att bjuda varandra på mat så.. för grejer behöver man ju inga eller onödiga presenter. Kram

5 Nina:

skriven

Tårtan kan intas med kaffe till i Nätra hembygdsgård.

6 Christina:

skriven

Vad mysigt det låter att ni bjuder era vänner på lunch när ni fyller år.

Kommentera här: