I nästa liv

I detta liv är jag en kvinna. I nästa liv vill jag bli en björn.

Men tänk på det. Man får gå i ide, man får ligga och sova i sex månader över vintern. Det kan jag ta. Innan man går i ide måste man äta som en idiot. Det kan jag också ta.

En björnhona föder sina (valnötsstora) ungar medan hon sover och hittar halvvuxna, gulliga krambjörnar när hon vaknar. Det kan jag definitivt ta.

Är man en björnhona med ungar vet alla att man menar allvar. Man klappar till alla som hotar dina ungar. Om ungarna blir för stojiga klappar man till dem också. Det kan jag ta.

Om man är björn väntar sig ens make att man ska vakna morrande, att man ska ha håriga ben och en massa extra kroppsfett.

Jajamen... jag ska bli en björn.

1 Ulla:

skriven

Jag vill oxå bli en björn

2 Ann Catrine:

skriven

Tror jag är en björn redan...



Ang Ikea-loppisen, det finns lediga bord! Jag har bokat ett.(man får låna bord, man får rabattkuponger att dela ut och man får 300:- att handla för i varuhuset... ska du med?)

Kommentera här: