Gissa om jag blev rädd...

...när A väckte mig i natt vid 02.30 och ville åka in på akuten!!!???
Tryck över bröstet och domningar i armarna...jag fick PANIK!!!!
In i bilen och iväg...höll INTE hastighetsbegränsningarna kan jag säga.
Väl framme på akuten och efter EKG och provtagningar kunde läkaren konstatera att det inte var något med hjärtat. Tack och lov!!!
Troligtvis gaser, vilka kan ge liknande symtom som problem med hjärtat, i kombination med tankar som snurrat och skapat oro.
Både jag och A är mycket medvetna om vad "hjärnspöken" kan ställa till med. Sen är det kanske så att vi också tror lite väl mycket på dessa "hjärnspöken" ibland...yrkesskada.
Är glad att vi åkte in och kollade i alla fall.

1 Ann Catrine:

skriven

Ojoj!!

Tur ni åkte in iallafall, man vet ju aldrig när det är allvar!

Men visst är det så att när man är medveten om vad tankar och spöken betyder för hälsan så kan man tyvärr bortse ifrån symtom som kan vara tecken på fara å färde...



Nu har jag putsat fönster, 1 st, blir väl kanske mest vila ändå inför morgondagen ;-)

(vill du hämta fåtöljen på en gång)?



Kram, och hälsa A!

2 Åsa:

skriven

Fattar paniken!

Men, vad skönt att de kunde blåsa "faran över". Och visst är hjärnspökena otrevliga, så lätt det är att känna efter... och känna efter igen.

3 Eva Å:

skriven

Blev alldeles kall när jag började läsa ditt inlägg. Hellre åka en gång för mycket till sjukhuset än att inte åka alls. Skönt att det inte var något!

4 Sandra:

skriven

Otäckt uppvaknande! :(

5 Lotta från Småland:

skriven

Vilken panik! Tur att det inte var något allvarligt...

6 Nina:

skriven

Bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite. Vilken tur att det inte var hjärtat i alla fall.

Kommentera här: