Fredag den 13...

...var tack och lov inte någon otursdag.
Lite skrockfull är jag faktiskt.

Hämtade min PartyLite-beställning hos min granne A.
Fick kaffe och en trevlig pratstund "på köpet".



Förutom några härligt doftande ljus så köpte jag den här teljus-hållaren...självklart från rean.
Tyvärr passar PartyLites ordinarie priser inte så bra ihop med min plånbok, men som sagt, på rea går det alldeles utmärkt.
=)



Tog sedan en runda till byn för kylskåpspåfyllning.
Härligt att få sällskap av A, det händer inte så ofta.



Sen hem och klippa gräset som var så långt och fuktigt så gräsklipparen knappt orkade.
Den här fuktiga och kvava luften som vi har nu gör att minsta lilla ansträngning gör att svetten sprutar.



Fick sen skynda mig in och ta migränmedicin och coca-cola eftersom det började flimmra oroväckande i mitt vänstra öga men efter detta och en stunds vila så kunde jag mota Mr Migrän.
Ovanligt att den fulingen försökte attackera mig på dagtid men nu hann jag ju ta medicin snabbt.



Gjorde sen en STOR burk aioli till kräftorna som ska avnjutas i kväll.



Kokade blåbärssylt också och fick sen gå och måla mina naglar med färgen Black Platinum för att dölja blåbärsfärgen på naglarna.
Det är helt otroligt vad blåbär färgar av sig och det är ju nästan omöjligt att få bort.

Kvällen avslutades sedan med att jag och A tog en runda till skogen, strax innan det blev mörkt, för att se om vi kunde hitta lite gula kantereller.



Jakten på dessa godsaker är sååå kul!!
Jag får värsta adrenalin-påslaget.
Kul att få med lite hem i korgen också även fast det inte blev så mycket den här svängen.
Tror jag tar med pannlampan nästa sväng så behöver jag inte gå hem bara för att det blir mörkt.
;)



1 Ann Catrine:

skriven

Vilken fuling!!

Komma på besök dagtid också, han är ju inte bjuden alls! Mr Migrän! Usch & fy!



Ojoj, vad du hinner/orkar ta del av naturens rikedom..duktiga ni är!

Att A börjat fundera på nytt kök!? Hur gjorde du? Roligt med nytt... själv får jag dras med köket från -56, men funderar på att be om en målning av luckorna iallafall..



Ha bästa lördagen gumman!! Hälsa A

2 kats:

skriven

usch inte kul med migrän. Tur du kunde mota han i grinden.

Kantareller... jag som är i skogen så gott som varje dag, varit så i många många år.. men JAG SER aldrig kantareller. Följde med en vän ut för att plocka... Vännen hittade hela tiden, men jag ? nix... märkligt men jag ser dom tydligen inte...fniss

3 soffie:

skriven

vilken bra dag du haft

kram

4 sweetmama:

skriven

Aiola har jag missat bra att du påminde. Ska också ha kräftskiva ikväll ;o)

5 HannahSthlm:

skriven

Vad roligt att du ville vara med i min Essie-tävling! Tråkigt att lotten inte föll på dig denna gång men under dagen kommer en NY spännande tävling upp på min blogg!

Missa inte att kika in och vara med!



Good Luck!:)

6 Trolda:

skriven

Håller med did till fullo om att plocka svamp är rena vitamin-kicken =D Älskar att lufsa omkring i lugn o ro o leta efter det gula guldet =D



Trolda - kramar =D

7 Christina:

skriven

Men fredag den trettonde verkade ju vara en riktigt bra dag för dig(förutom migränen då)

Måste erkänna att jag också är lite skrockfull.

Kommentera här: