Det har varit en riktigt...

...bra dag idag.
=)

Det började med att städfirman vi testar kom och städade för första gången.
Lovar att det inte blir den sista.
Vardagslyx på hög nivå kan jag säga.
Jag vet att många inte gillar detta och den sk pig-debatten har ju gått varm men jag ser inte skillnaden på att någon t ex klipper mitt hår eller städar mitt hem.
Jag hoppas på en utökning av RUT-avdraget så att fler kan unna sig detta.



Jag och A passade på att ta en tur till skogen medan det städades och idag hittade jag en halv korg med gula kantareller.




Det blir ett riktigt adrenalin-påslag när man hittar det gula guldet.








Jag är bortskämd med en alldeles egen svamp-rensare också.
;)
Jag plockar och A rensar.



Nu ligger 6 påsar förvällda kantareller i frysen och väntar på att bli god sås eller soppa.



Några blev smörstekta och åts tillsammans med vitlöksbröd.

Nu i kväll hade vi besök från Härjedalskök som kom för att visa sitt sortiment och lämna ett pris på vad det skulle kosta att byta köksluckor.
Det var helt klart intressant men innan vi bestämmer oss så ska vi titta på ett par ställen till.
A är inte riktigt lika motsträvig som tidigare när det gäller köksrenovering så kanske kanske...

1 Jayne:

skriven

Jag kan absolut tänka mig att beställa in storstäd...någon gång så där... och det skulle nog kunna bli återkommande sen.. man kan lätt vänja sig av med att behöva städa själv!!!!

Förr så färgade jag mitt hår själv, färgade över de gråa stråna.. men så började jag slinga..och nu får frissan ta över färgandet..fast att dte kostar såååå mycket mer än att göra det själv.

Men det är LYX...och en underbar LYX som jag gärna unnar mig om jag nu kan.

SÅ visst...kanske ska kolla upp detta med städande också..så härligt det hade varit att komma hem till städat hem... hmmmmm

2 Sanna:

skriven

Åhh vilken härlig lyx..städningen har jag inte råd med men ut i svampskogen skall jag snart igen..skogens guld är i alla fall gratis.. =)



Ja burken jag fick från mormor är superfin.. =)



Kraaaaam

Sanna

3 Miia - There´s no place like home:

skriven

Oj, vad många kantareller! Det är ju så gott med kantareller och perfekt att de går att frysa in också.



Helt klart vardagslyx med städhjälp! Jag hoppas också att RUT/ROT-avdragen får stanna kvar.



Trevlig helg!

4 Ann Catrine:

skriven

För ett antal år sedan, när jag jobbade 150% plus att vi hade företag i familjen, hade vi städhjälp, och det var helt underbart! Förstår inte varför det skulle sticka i ögonen på någon!? Nej njut av det, och använd tiden till något annat.. T ex att träffa mig på måndag ;-)

Det är skönt att vara hemma må du tro...

5 Hypofysen:

skriven

Ett jobb är ett jobb så jag har aldrig förstått de som inte gillar rut-avdraget. Många har gått direkt från arbetslöshet till ett jobb inom den branschen o flertalet är kvinnor, både som jobbar o som äger såna företag. Jag brukar alltid resonera som så att jag har ett yrke, så varför ska jag jobba extra med t.ex renovering hemma på min fritid när det finns andra som är bättre ( o snabbare) på det?

Kommentera här: