Min söndag...

...har varit en riktig toppendag!
=)


Vackert väder och kroppen fylld med energi.
Har varit ute mest hela dagen och fått massor gjort!
=)

Började dagen med att dra ihop ris och annat brännbart som skulle till majbrasan och sen har det bara rullat på.
Gillar sådana dagar när det "liksom bara händer".



När det blev dags för middag så tog vi med fläskfilé och grönsaker och åkte till våra grannar K & E.
Dom har en gasoldriven Muurikka så vi wokade till middag.
Så himla gott!!



Vi kom fram till att detta kan bli en söndags-tradition.
Om alla tar med lite av varje så kan vi göra en gigantisk "by-wok" varje söndag.
Låter som en helt fantastisk idé, eller hur??

Nu är det dags att krypa ner i sängen.
När jag fyllde år så hade A köpt en ny bäddmadrass, IKEA:s Sultan Tafjord, och den är JÄTTESKÖN!
Sover numera som en prinsessa.
;)




1 Ann Catrine:

skriven

Vilken fin söndag du haft! Känns verkligen att det är vår! Antar jag lär ta mig till en majbrasa jag också,vi har ju mammas flytthelg, så det får bli lite som det blir... Syrran och hennes man ska lånamin lägenhet, och jag ska sova i Silje...

Har precis beställt biljetter till teatern i Mellanfjärden, det är till att vara ute i tid ;-)

2 Synnöve:

skriven

En skön söndag hos dig ser jag.

Vad är en muurikka? Ser ut som en jättewokpanna.



Så bra att du sover gott på nya madrassen.

http://www.tafjord.net/webkam.htm

Här får du en länk så du ser vart det ligger dessutom.

Tafjord är en liten bygd på sunnmöre där jag kommer ifrån. Så kos deg hihi.

Ha det gott nu idag.

Kramen Synnöve.

3 Anna:

skriven

skönt med fint väder och att vara ute hela dagen :)



ramlade in här på din blogg o kikar lite, kolla gärna in hos mig om du vill :)

4 sweetmama:

skriven

En sån där wokgrill eller vad man kallar det skulle jag vilja ha. Blir så gott när man fräser ihop olika ingredienser.

Ha en fin vecka

5 Åsa:

skriven

Jag var tvungen att googla muurikka, och det såg ju väldans bra ut! =)

6 Ulla:

skriven

En by-wok låter som en härlig idé

7 Tarjeijohanne:

skriven

Thank you for producing such a down to earth site.

Kommentera här: