Oro

Jag jobbar i natt.
Sitter och läser den information som finns på vårt intranät om Landstingets dåliga ekonomi och om planerade förändringar och indragningar.
Det är verkligen ingen rolig läsning.
Just nu är det väldigt oroligt på jobbet...många funderar och är bekymrade över sin framtid.
Jag är en av dom.
Jag har varit anställd sedan 2002...A sedan 1998...båda är vi i riskzonen för att mista våra jobb.
Ovissheten är hemsk!
Nästa vecka är det ytterligare ett informationsmöte...sjukhusdirektören ska berätta om omställningsarbetet...jag vet inte om jag vill veta...

1 Mormormu:

skriven

Inget vidare att höra, håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra!!



Den 20/9 har låtit så avlägset, men nu är det ju dags snart! :-)

Förra gången var det många privatpersoner som slog upp bord, det är då man göra fynd tycker jag.. Ska bli skoj!!



Igår höll jag mig i sängen HELA dagen, förbaskade huvudvärk, idag är det något lättare, så jag ska åtminstone dra mig in till duschen nu..



Sov gott!! (ska du ut i natt igen?)

2 vivan:

skriven

Usch och tvi, för dessa omorganisationer!

Hela tiden handlar det om pengar,men det är människor som vi jobbar med...och det måste få kosta!

Hos oss handlar det om att göra hmtj-grupper större,årsarbetstid,lapscare,datoriserar allt...osv!



men det är väl bara a hänga på så länge man har jobb...för här skall även 5 heltidstjänster bort!

Inte kul alls!

Ha en skön söndag iaf!

Kramen!

3 Synne:

skriven

Håller tummarna hårt för både dig och A.

Det är illa om en skulle mista jobbet. Men två i samma familj är en katastrof.

Jag förstår din tankegång. Hur kommer framtiden att bli?

Men säger som Vivan, det är bara att hänga kvar så gott det går.

Tänker på er.

Kramen Synne.

4 Lotta från Småland:

skriven

Alla dessa nedskärningar! Det påverkar både anställda och patienter. De som blir av med jobben drabbas och de som blir kvar får slita än värre.

Jag hoppas att ni klarar er och att det inte skärs för djupt!

Kommentera här: