Min lördag

Vilken dag det har varit.
Vi har haft 17-18 grader varmt idag och vi är snart inne i oktober!
Det gäller att njuta av varje sekund nu när det är så här fina dagar.





När jag drog i mig den härliga höstluften i morse så fylldes jag av energi så hela förmiddagen gick åt till att röja inomhus. Bra musik på stereon så gick det som en dans.



Jag fick flytta en del ur köksskåpen också och ställa i skåpet som jag fått överta av våra snälla grannar K & E.
Nu har jag plats för fler loppis-fynd.
;)



På tal om loppis-fynd så ska jag passa på och visa mitt nya krydd-skåp.
Det här skåpet köpte E på loppis förra sommaren, men eftersom hon inte hittat någon bra plats för det hemma hos sig så köpte jag det av henne.
Passar perfekt hos mig.



Efter städningen idag så kunde jag lägga på mina nya hall-mattor.
Det slits en hel del mattor här...



När inne-städningen var klar så fixade jag lite ute också.
Jag har fortfarande en del sommarplant kvar...har inte hjärta att byta ut dom när dom är så här fina fortfarande.





Men lite höst har jag i alla fall börjat göra.



Till veckan ska det visst bli kallare så då kan jag nog fortsätta med höst-pysslandet.

Tog med mig Elvin och en korg och tog en tur till skogen på eftermiddagen. Gissa om jag blev glad när jag såg dessa.



Efter ett tag tyckte Elvin att jag var rätt tråkig som bara stog där i skogen med ändan i vädret så han la sig ner och vilade.



Skogspromenaden gav resultat...idag var min korg för liten...3 kilo trattkantareller och det finns fortfarande massor kvar.
=)



Jag är väldigt nöjd med min lördag.
=)


Jag undrar om någon orkade läsa ända hit...










1 Mormormu:

skriven

KLart man orkar läsa ändå till slut när det står så mycket intressant och trevligt, - och alla foton! Härligt!

Får man fråga vad du spelar för musik när du får sån energi?! Det kan ju inte direkt vara Gary Moore eller Katie Melua..

Precis ett likadant skåp har B & O i gästrummet, det är ju perfekt, rymmer jättemycket av loppisfynden. Vilka grannar ni har!!

Tyckte jag kände igen kryddburkarna ;-)

visst inköptes de i Indal?

Ha en mysig lördagkväll.

Kram

2 soffie:

skriven

tjohooo jag orkade läsa:O)

Vad härlig dag du haft å visst är det otroligt den sommaren som regnade bort kom visst nu i september ,hoppas det fortsätter läääänge till,

Underbara bilder du visar,på blommor skog och ja allihopa,

Å va fint skåpet är,den där kryddhyllan wow va den är fin

kram

3 kats:

skriven

klart vi orkar läsa..

Vad du varit duktig i dag, jobbat och stått i... men så rent och skönt när det blev klart kan jag tro...

ha en bra söndag

4 Eva:

skriven

Härliga rader att läsa...... jag följer din skrivklåda med hela känsloregistret! Stor varm kram/Eva

5 Maria:

skriven

Tack för gratulationen!

Jag har köpt lika matta fast i mindre format som jag har som skomatta utanför dörren. Den kostade 19:- på Rusta, vad kostade din?

Ser häligt ut i skogen med alla svampar. Vi har bara varit ut en gång...!

Ha en bra söndag!//Kram Maria

6 Carina:

skriven

Jag orkade :-)

Hade jag valt av dina sysselsättningar hade jag valt skogen, härligt!



Börjar nog redan om en vecka skulle jag tro,

fack och sånt som ska godkänna platsen först!

Toppen, jag längtar :-)

7 Sandra:

skriven

Klart man orkar o särskilt när du bjuder på så fina bilder,det gillar jag! :)

8 kotten christel:

skriven

Japp, till och med jag orkade...de du ;O=

9 Tina:

skriven

Först gud vad avis jag blev på dina kryddburkar =P

o vad mycke trattisar du har hittat...har bara plockat karljohan svamp den är oxå god.

Skall nog börja göra lite höst här med.

Ha en skön söndag!

10 Anonym:

skriven

fin hund :D

/http://ewezi.blogg.se

11 my:

skriven

Vad fint du gjort! Och här har vi minsann haft skitruskväder....:)

12 Anonym:

skriven

Hej! Nu har jag uppdaterat min bloppis med massa nya kläder till super pris. Kolla in min bloppis här ---> http://buyitnow.blogg.se

13 Lena:

skriven

Superfin kryddhylla = ))))



Ha en skön kväll!



Kram Lena

14 Frida:

skriven

Vilket fint kryddskåp!

Och vad svamp, mumsigt värre.

Kommentera här: