Kommisarien och havet

Den här serien tänker vi inte missa.



Kommissarien och havet, baserad på Mari Jungstedts böcker om kriminalkommissarien Anders Knutas på Gotland, är samlingsnamnet för de fyra filmer som sänds i TV4 under hösten. Filmerna heter Den du inte ser, I denna stilla natt, Den inre kretsen och I denna ljuva sommartid.

Robert Andersson (Walter Sittler) är kriminalkommissarie och bor på Gotland med sin danska fru Line (Paprika Steen) och två barn, Ida (Charlotte Lüder) och Niklas (Sven Gielnik). Livet på ön är dock allt annat än idylliskt då Roberts vardag består av att lösa olika typer av svåra brott och mysterier.

Den du inte ser, I denna stilla natt, Den inre kretsen och I denna ljuva sommartid spelades in på Gotland under somrarna 2006 och 2007.

De svenska rollerna är från början inspelade på svenska och dubbade till tyska för den tyska publiken. De tyska rollerna är i den version som visas i TV4 dubbade till svenska för TV4:s tittare.

I övriga roller syns Inger Nilsson, Ola Rapace, Sofia Ledarp, Per Morberg, och Tomas Hanzon.

1 Mormormu:

skriven

Själv gav jag upp, klarade inte dubbningen...

2 Anna:

skriven

Jag önskar de inte hade dubbat, då hade jag nog sett filmerna.. nu vart jag inte alls intresserad.

3 Maria:

skriven

Tack för tipset! Men när jag läser i kommentarerna så undrar jag, har de redan varit?//Maria

4 Lotta från Småland:

skriven

Vi började titta men bytte kanal. Dels pga dubbningen och dels för att han som gjorde kommisariens röst var en totalt usel skådis.

Synd, alltid kul med en ny deckare att följa.

5 Eva Å:

skriven

Kollade en kvart sen orkade jag inte p g a den usla dubbningen, till och med svenskarna var dubbade!! Kollade istället in tv 1:s nya serie Mannen under trappan, serie i 4 delar, ganska spännande faktiskt.

6 kotten christel:

skriven

Sällar mig till de andra...utuselt

Kommentera här: