Hur mycket får plats?

Jag lyssnar rätt ofta på Radio Guld som är en kanal där man spelar "gamla godingar".
I dag när jag sitter i bilen och lyssnar så slår det mig helt plötsligt att det är en himla massa musik som ligger lagrat i min hjärna och som jag kan plocka fram när jag blir påmind om låtarna via radion.
Jag undrar just hur många låtar som jag har på lager??
Texter och melodier kan jag men artisterna är jag urusel på att komma ihåg.

Minns ni den här?

1 Eva Å:

skriven

ja det är nästan otäckt vad många texter hjärnan har lagrat, kan kännas lite onödigt, borde finnas andra saker man glömt som borde varit bättre att komma ihåg..Musik är förknippad med så många minnen, tänk Robert Gordon och låten Fire, det är glada minnen. Kommer oxå ihåg när du och jag på 80-talet satt i en bil på väg till ett garage i Nolby och sjöng på en sån där hjärta och smärta låt, handlade om att man inte fick se sin käresta igen, tänker på den ibland, vi sjöng för högan hals med tårar i ögonen, du var kär i Lången.. vilka musikminnen.

2 Lotta från Småland:

skriven

Visst kommer jag ihåg den! Vilka minnen....

Tänk om jag var lika bra på geografi som på att memorera låttexter.

3 anne:

skriven

Nog har man massor där i hjärnans gömmor, men den där låten ringer inga som helst klockor! :O

Kommentera här: