En liten uppdatering

I går jobbade jag. Jag jobbar inte så många helgpass men dom är ofta väldigt lugna eftersom patienterna inte har några aktiviteter på helgerna. Nu är det dessutom besöksförbud på grund av influensan.
Ett lugnt helgpass ger mycket tid för prat och skratt i personalgruppen. Vi hade väldigt roligt på jobbet igår men det blev också mycket prat kring de indragningar som ska ske.
OVISSHETEN ÄR ETT HELVETE!!!



I morse vaknade jag tidigt, som vanligt när jag är ledig.
Tog en kort promenad med hundarna i den kalla, soliga höstmorgonen.
Det är så härlig luft den här tiden på året, hög och klar.



Efter frukosten gick vi ut och flyttade kossorna till det nya betet som vi stängde häromdagen.
Betessäsongen börjar närma sig sitt slut och snart ska årets tjur lämna oss.



Jag hoppas han gjort rätt för sig nu och lämnar starka och friska kalvar efter sig.

Jag passade också på att ställa iordning ankornas vinter-bad-balja.
Har en uppvärmd vattentunna till det.



Ungarna är nyfikna som sjutton och mamma Anka visar hur det ska gå till.



Nu ska jag ta med mig hundarna och ta en promenad i solen...jag hoppas det inte är några halvblinda och halvdöva älgjägare i skogen bara...



Ha en skön dag i solen!!
=)







1 Camilliondollar Baby:

skriven

Förstår att det är jobbigt att inte veta.



Ha en fortsatt bra söndag.



Kram

2 Maria:

skriven

Det är så kul att se bilder på dina djur. De ser ut att må bra och trivas. Jag är riktigt avundsjuk på att du bor med en massa djur på gården! =)Någonting som jag alltid drömt om...

Känner många likheter när du pratar om medberoende.

Jag jobbar oxå med psykiskt sjuka.

Ha de bra//Kram Maria

3 Åsa:

skriven

Våra helger är jätteköriga, samma sysslor fast mindre personal...



Ha en fin söndag!

4 Mia:

skriven

Ovisshet är det värsta som finns....

Du har lyckliga kossor, du...som slipper konstbefruktning! L

5 Mormormu:

skriven

Bra att du, trots ovisshet och oro, kan njuta av dina lediga dagar! Härliga höst!

(vilken tjur! Maffig)!! Eller biffig kanske..

6 Sandra:

skriven

Fina bilder på en stilig herre o söta ankor!Ja visst är det olustigt att va ute i naturen i jakt tider..särskilt när de sitter på pass utefter by vägen! :/

7 Carina:

skriven

Tror jag vill bli anka hos dig...uppvämd pool i vinter, jag tackar ;))

Ovisshet på jobbet....lider med er :/

Kommentera här: