Det har tagit tid...

...men nu kan jag äntligen skörda tomater i växthuset.
=)



Dom är helt fantastiskt goda och hamnar oftast direkt från plantan och in i munnen.
Nu hoppas jag på fler soliga och varma dagar så många fler tomater hinner bli röda.



Så här vackra är prydnadspumpans blommor...pumpan håller på att ta över hela växthuset!!
Inte klokt vad den växer!!



Plockade äpplena från vårt lilla äppelträd också. Det blev inte så stor skörd men mer än i fjol.
Det kommer helt klart att räcka till ett par äppelpajer i alla fall.


1 Ulla:

skriven

Vilken lycka att få skörda grönsaker och frukt från sin egen lilla täppa

2 Mormormu:

skriven

Äppelpaj, hmmm, jo det kan jag tänka mig.

Annars föredrar jag att sätta tänderna i äpplet direkt! Ska faktiskt göra det nu..

3 Mormormu:

skriven

Äppelpaj kan jag tänka mig, annars uppskattar jag mest att sätta tänderna i ett äpple naturellt så att säga, - och det gör jag just nu...

4 Mormormu:

skriven

Jahaja... morr!!!

Först kommer ingen kommentar alls! Sedan kommer båda två! Blir galen att det inte funkar!

5 Carina:

skriven

Skörde tider...härligt :)

Själv har jag varit i skogen och tagit lite av dess rikedom idag, men vi såg även spår från andra...vargen hade gått över skogsvägen nyligen.

6 soffie:

skriven

mmm va gott med egenodlade tomater å va vacker den blomman är,

Kram

7 Inger Maryissa:

skriven

Härligt att kunna skörda egna tomater,

och kan tänka mig de smakar godare än de som man köper.

Och oj, så söta prydnadspumpans blommor är.

De har jag aldrig sett förut...

Härligt med egna äpplen också.

Kramar

Kommentera här: