Din är dagen, 11 oktober

En musiker måste spela, en konstnär måste måla, en poet måste skriva om han ska få frid i sinnet.
Det man kan vara, det måste man vara.

Abraham Maslow

Frågan är vad och vem jag är.
Vad måste jag göra för att få frid i sinnet?
Ett fåtal av oss är lyckliga nog att hitta svaret på frågorna på ett tidigt stadium i livet. Man måste sträva efter att utvecklas till den människa man kan och måste vara.
Det gör man genom att känna efter vad man innerst inne vill och genom att fråga sig vad som skänker en tillfredställelse.
Svaret på frågan vad vi kan bli, vad vi måste bli, måste komma inifrån oss själva.
Och det gör det om vi ställer de rätta frågorna.

Vilken sorts människa skulle jag kunna bli?

1 Nina:

skriven

Så fint och klokt skrivet!



Detta med frid i sinnet, söker jag, och får jag... när jag hantverkar och skriver, fotograferar och pysslar. Så sant. Utan allt detta blir jag en häxa :)

2 Plogflickan:

skriven

Kloka ord, man bör tänka efter före tycker jag!

3 Mormormu:

skriven

Jag tycker du har blivit en alldeles fantastisk människa! Så ändra inte på något radikalt!



Vilket datum var det vi sa för resan söderut? Ska komma ihåg att säga åt Satt vara hemma så vi kan besöka henne också!



Önskar dig en mysig söndagkväll

4 soffie:

skriven

mmm så klokt ,när det blir mörkt å dystert ute funderar jag ofta på det,

kram

5 Mormormu:

skriven

Då kom jag ihåg rätt datum ändå!

Har bytt almenacka och missat skriva in..

Det ska bli jättetrevligt att åka till gladastaden, umgås med dig, shoppa, äta & fika, besöka S och hennes djur!

Nu får vi se till att vi håller oss friska!!

6 HannahSthlmh:

skriven

Så sant!



Tyvärr ska man kanske inte ta upp detta ämne med främlingar...Syftar nu absolut inte på ditt blogginlägg som är tänkvärt etc. och lagom anonymt utan på en sak som inträffade mig i helgen.

Jag älskar mode,skönhet,smink men är ändå verkligen inte en ytlig person. Jag tänker otoligt mycket på vad jag vill uppnå som människa och medmänniska och hur jag ska kunna utvecklas helt till den jag vill bli. Hamnade i en dissk. med en kille som trodde jag var med i en sekt...haha...Bara för att man tänker och filosoferar och försöker föra en dialog med innehåll på Stureplan så är man en sektmedlem? Ibland blir jag så trött på Sthlm och alla ytliga människor,men som tur är så är ju inte alla här så heller,man ska inte dra alla över en kam:)!



Roligt att du ville vara med i min Paris Hilton-tävling!

Cirkus klockan 22.00 ikväll Söndag kommer vinnaren av JUST ME ligga uppe på min blogg!



Kanske blir det just du?

Missa inte att kika in och kolla:)



Kram

7 Maria:

skriven

"Din är dagen" är en riktigt klok bok! Den har jag oxå tagit några dagar av till bloggen.

Vad härligt det låter att kunna äta egen-producerad mat. Ni har det bra ni!=)Kram Maria

Kommentera här: