Nattliga funderingar



Sitter på jobbet med en stor kopp te. Den här tiden på natten, runt 03.00, så blir jag alltid så frusen.
Funderar över framtiden...hur det ska bli här på jobbet...både för dom som får sparken och för dom som blir kvar.
I kväll uppstog en situation här på jobbet...en sån där situation som gör att man helst bara vill packa ihop och gå hem...en sådan situation som gör mig frustrerad och less...önskar att jag kunde få berätta så alla får veta hur det kan vara men tystnadsplikten gäller så klart.
Som tur är så kan jag lämna den här frustrationen och ledan här när jag går hem sen...det är en av fördelarna med att jobba i en arbetsgrupp som den som finns här...någon annan tar över när jag går hem.
Det är väldigt sällan jag funderar över patientarbetet när jag är hemma...jag vet att det "rullar på" som det ska ändå...hur blir det med det ser efter omstruktureringen?
Det tar tid att bygga upp ett fungerande arbetslag.
Och det tar tid att bygga upp en fungerande relation med patienterna.
Är det verkligen "bara" pengar som ska få styra?
För sjutton....det är människor det handlar om!!!






1 Lotta från Småland:

skriven

Känner igen funderingarna. Hos oss är kvällarna och helgerna minimalt bemannade. Händer det något utöver det vanliga får vi knappt ihop det.

Och som du säger, vi kan gå hem men de som bor därär kvar i stressen.

2 Carina:

skriven

Vilken gåva att kunna släppa arbetet när du går hem, jobbigt om man inte klarar det!

Ja denna tystnadsplikt, ibland önskar man ju att hela världen fick veta hur det kan vara!

3 Tina:

skriven

Det är inte alla gånger jag kan släppa jobbet..och de beror nog många gånger att de är för få händer.

Oftast är det tyvärr pengapåsen som styr och då ser man inte människan som är frontpersonen....sorgligt nog.

Hoppas det löser sig.

4 Tina:

skriven

Det är inte alla gånger jag kan släppa jobbet..och de beror nog många gånger att de är för få händer.

Oftast är det tyvärr pengapåsen som styr och då ser man inte människan som är frontpersonen....sorgligt nog.

Hoppas det löser sig till de bästa.

5 Nina:

skriven

Sorgligt nog är det bara pengar som styr... hur det går för den lilla människan bryr sig inte pengapåsen om.

6 Åsa:

skriven

Lider med dig...



Det är samma visa hos oss, uppsägningar, neddragningar och omplaceringar... inget kul alls!



Hoppas du sussar gott nu, och får en fin fredag!

7 Emma-Pemma:

skriven

Ja, förstår att det är många tankar & mycket grubbel.. Blir ju så..



Hoppas denna fredag blir bra, trots olycksnumret.. ;)



Kram.

8 my:

skriven

Det är synd att de ska "styra om" i en fungerande grupp! Att jobba med människor, det är viktigt med tillräckligt med personal, och som funkar ihop, och med patienterna. Skönt att du kan lämna problemen på jobbet och inte ta med dem hem...måste lära mig det! Har alltid fixat det innan, inom äldreomsorgen, men just nu, i nytt yrke, så är det ny situation och tuffare.

Ha en go fredag kramkram

Kommentera här: