Choklad...

...är mitt absoluta favoritgodis men nu kommer det att bli en ordentlig indragning på sötsaker framöver...har nämligen tagit en del prover på jobbet och bl a så låg mitt blodsocker lite högt.
=/

Hädanefter blir det bara godsaker på helgerna.

1 Åsa:

skriven

Men du... mörk "riktig" choklad är ju inte det sämsta. Varken för gommen eller blodsockernivån.



Hoppas det bara ver för en gång det var högt!

2 Mormormu:

skriven

Var med om samma i somras när jag började med kortisonet, det gick bättre än vad jag trodde att hålla sig ifrån gotta. Värre var det med frukten tyckte jag, och en del av maten också..

Nu har jag sockerhalterna under kontroll så att säga, så nu slinker det ner både det ena och det andra igen ;-)



Lycka till, det där går finemang!

3 Johanna på Reztart:

skriven

Heja! Heja!



Det är ett bra beslut och så blir det så mkt godare med godis om man bara äter en gång i veckan!

4 my:

skriven

Hoppas det bara var tillfället och du kan styra upp det med kosten! Kram på dig

Kommentera här: