Inte alltid som man tänkt sig

I fredags eftermiddag när jag och A tänkte vila några timmar inför nattarbetet så uppmärksammade vi att det var en kalvning på gång och då kan man ju inte går och lägga sig.
Vi har ju våra "muisar" på lösdrift och efter mycket vankande fram och tillbaka så lägger sig kossan för att kalva.
Efter en stund går jag fram för att se om jag kan hjälpa till och jag får agera lite "kalvmorska" eftersom hon lagt sig på ett så skitigt ställe.
Vill ju inte att kalven ska födas rakt i en koblaja!!
Lite smutsig blev han ändå men pigg och hungrig.
=)

Välkommen till världen "Fyran"!!









1 MissyElliot:

skriven

Så sött. Jag har aldrig varit med om en kalvning, men jag kan tänka mig att det är ganska häftigt...

Hoppas att söndagen blir härlig

kramiz

2 Maria:

skriven

Vilken upplevelse :-)

Bor ni på en gård i hus ? Nu blev jag nyfiken med tanke på kossor och kalvning...



Ha en skön söndag !

Kram kram

3 A:

skriven

Åh, vilken sötis =)

Grattis till tillökningen...

Kramen

4 JOSEFINE:

skriven

godmorgon :D

5 Vaniljis:

skriven

Åhhh, vilken liten goding. Sååå söt!!

6 kotten christel:

skriven

Alltid en skön upplevelse med födslar. Livet.

Har faktisk varit med när en bebis föddes, en klient som ville ha mig med. Jösses va mysigt det var.

7 Plogflickan:

skriven

Härligt med nytt liv, och så bra att de får gå på lösdrift!! Väntar ni många kalvar?

Ha en bra söndag!

8 Nina:

skriven

Vilken söt kalv du hjälpte till världen.

9 Lena Svensson:

skriven

Jag har aldrig gjort någon beställning, men det hade ju varit kul :) Så det är ju familj och vänner som jag proppar i tårta så det sprutar ur öronen på dom :)

Kram lena

10 Mossfolk:

skriven

Men Ååå!!! Och så skönt med korna på lösdrift! Efter varje besök i ladugård, där de bor inne hela vintern, bestämmer jag mig för att bums bli vegan, eller iaf bara äta vilt... Hittills har jag dock inte ens nästan gjort slag i saken :)

11 Lotta:

skriven

vad lycklig du är som får vara med om sådant! Även om det är mycket arbete och ansvar med djur så är det värt det.

Jag hyrde stallplats av ett äldre par för många år sedan. Jag jobbade av en del av hyran genom att hjälpa till med fåren. Den här tiden på året var lammningen i full gång och det var jättekul!

12 Åsa.S:

skriven

Så fantastiskt... =) Tack för att vi fick "vara med"!

13 Camilla:

skriven

Vilken sötnos:-)

Vad är det med än Hereford i dom?



Hoppas att du har en bra söndag!

14 Linda:

skriven

Grattis till tillökningen!

Lika söta som vanligt..L



Jo, jag " blev ju av med" mina bröst,

under viktndgången..och nu har ´jag gjort något åt det..L

sE tidigare inlägg!



kram..

15 Maddo:

skriven

Har ni kossor?! =O Söta de är! =)

16 Uffematten:

skriven

Vilka härliga bilder!

Skönt för kossorna att få gå på lösdrift...



17 Carina:

skriven

Vår på gården....skitigt men mycket som kommer fram :)

Välkommen till världen fyran ;))

18 Tina:

skriven

Man får gratulera till ny tillskottet;)

Ha det gott!

19 Lena:

skriven

Grattis till fyran =)

Jag har lite att läsa i kapp på din blogg ser jag och tävlingen ska jag genast anmäla mig till.

20 Trolda:

skriven

En så´n liten sötnos =D



Trolda - godkväll!

21 LillaNisse:

skriven

Spännande, har själv hjälpt till med kalvningar en gång i tiden...

Kram

Kommentera här: