Inga kladdiga fingrar

Jag hör till dom som inte är så väldigt förtjust i att få massa "kladd" på fingrarna när jag t ex bakar.
Det har jag löst på ett mycket enkelt sätt, nämligen med plasthandskar.
Dessutom går det mycket lättare...inget klibbar fast på handskarna som det gör på händerna.

1 britten:

skriven

det var ett väldigt bra tips ..Tack för det.



Ha det gott

2 annica:

skriven

Den var väldigt god oxå=)

Plasthandskar är bra det...har jag alltid när jag håller på med kött och kyckling å sånt, fastnar så mkt bakterier under naglarna annars ju..svår att få bort..

kram

3 Lotta:

skriven

Smart!! Jag kan smussla med några hem från jobbet.....

4 Lilltroll:

skriven

Bra idé, jag ogillar också kladd!

5 Lillaviola:

skriven

Åh, det som ger mig möjligheten att få vara lite "barn" när man får kladda;-)



Fast för den som inte gillar kladd är plast handska bra.Klokt tänkt!



Kram

6 LillaNisse:

skriven

Va smart du är, det var ju ett bra tips för de som bakar, jag gör ju inte det men jag ska tippsa de som jag vet bakar och jag ska säga att jag läst det hos dig....då kanske du får ännu flera besökare...

Kram

7 Mossfolk:

skriven

Men så smart. Tror genast att jag ska härma dig. Kladdiga fingrar gör mig iofs inget, men när det kommer in deg under naglarna. Usch!

8 Emily:

skriven

Jag använder alltid plasthandskar när jag bakar eller lagar mat. Dessutom har jag alltid keps och hästsvans hemma i köket. Förkläde är ett måste för mig, både för hygien och för att jag känner mig proffsig i förkläde.

Kommentera här: