Earth Hour 2009

Hos Lillatrollet hittade jag denna uppmaning som jag självklart kommer att delta i.

Anmäl dig du också!!



Earth Hour 2009

Den 28 mars 2009 klockan 20.30-21.30 inträffar Earth Hour. Målet är att en miljard människor över hela jorden ska delta och släcka ljuset.  

Vad är Earth Hour?

Earth Hour är en global manifestation för klimatet som på kort tid vuxit till ett världsomfattande initiativ. Den 29 mars 2008 släckte 50 miljoner människor sina lampor.

  

Varför är Earth Hour extra viktigt i år?

2009 är ett mycket viktigt år ur klimatsynpunkt, inte minst i Skandinavien. Vi har ett särskilt ansvar eftersom ett globalt klimatavtal ska förhandlas fram i Köpenhamn i december under det svenska ordförandeskapet.  


Hur kan Du delta i Earth Hour?

Släck ljuset mellan 20.30 och 21.30. Anmäl dig och berätta att du deltar i Earth Hour. Tipsa dina kompisar om Earth Hour. Bor du i en stad som släcker, använd tillfället till att gå ut och se när staden blir mörk eller stanna hemma och ha en stunds kvalitetstid, utan dator och TV. Laga klimatsmart mat och tänd levande ljus.

1 Diana:

skriven

Det där låter som en mycket god idé,

Jag hakar på.

2 Diana:

skriven

Det där låter som en mycket god idé.

Jag hakar på.

3 Lillan:

skriven

God morgon!

4 Vaniljis:

skriven

Vilken bra idé. OM jag kommer ihåg. Är så himla disträ dessa dagar.. ;) Ville bara titta in och säga hej. Återkommer snart. Kramar.

5 matte:

skriven

God morgon!

Det där ska jag absolut vara med på ... måste skriva upp i almanackan så jag inte glömmer bara.

ha en bra dag!

6 Mia:

skriven

Jag är med!

7 My:

skriven

En bra idé. Vi gör åt alldeles för mkt energi i västvärlden...

8 MissyElliot:

skriven

Låter som en toppenidé. Jag hörde på radion att flera huvudstäder är med på detta, bla Oslo och Köpenhamn, men inte Stockholm. Undra varför?



Jag är med iallafall

:-)

9 Eva:

skriven

Bra inlägg! :-)

Kommentera här: