Dom går åt...

...ankäggen alltså.
I morse stekte vi ett par och åt på frukostmackan och nu i eftermiddag bakade jag en saffrans-sockerkaka.
A var så sugen på saffran...måste vara all snö som gör att han kommer i julstämning.
;)



Större gula i ankäggen och ett mycket hårdare skal.







Blir gott till kaffet efter A:s lördagsstek.



Vad äter ni för gott idag?



1 soffie:

skriven

va härligt med egna ägg å va kul att ha ankor är de snälla

Vi ska äta biff å potatisskivor å gpod sås ikväll,

lät gott med stek,

:O)

2 Plogflickan:

skriven

Socker kakan blev nog super god, jag gillade aldrig att äta ank äggen direkt, men i matlagning o bak finns det inget bättre ägg.

3 Lotta:

skriven

Smakar de som vanliga hönsägg?

Vi var lata idag och köpte pizza till middag, men jag har mens och är GRYMT fikasugen nu. Din saffranskaka låter ljuvlig....

4 Malin:

skriven

åh det där såg gott ut vill jag lova! När vi jonbbar helgen brukar vi arbetskamrater köpa mat och njuta av. Lite gott ska man ha när man jobbar! Kramiz M

5 Nina:

skriven

Jag åt köttsoppa med älgkött i.



Hur stora är ankägg jämfört med hönsägg?

6 purplerain:

skriven

Ankägg har jag nog aldrig ätit. Men struts ägg. Åt gott på restaurang. Men sen blev det filtallrik o stekt korv. Åh, nu blev jag sugen på tunnbrödsbryta. Med jordgubbsylt.

7 jayne:

skriven

mmm såg gott ut det där...

Här blev det fläskfile...

Tll mörkret mös vi med goda drinkar och lite tugg... massor av tända levande ljus.

Hoppas ni får glada besked från skatteverket,

8 Synne:

skriven

Ankägg skulle jag vilja prova att använda. Men det är ingen runt här som har ankor. Men sockerkakan ser ialla fall god ut måste jag säga.



Förstår din oro över att det är i gång igen.

Man vet inte hur man ska göra för att finnas till hands och hjälpa till. Jag hoppas det kommer ordna sig.



Ja nu har lilla fröken Mu blivit stora Fröken Mu.

Fyran är helt bedårande ju...



Här ska jag strax ha en date med mina kuddar. Har fyra stycken i sängen numera. sitter och sover tills förkylningen gett sig. Svårt att andas annars.



Nu önskar jag er en fin söndag ialla fall. Glöm inte ställa om klockan.

Alltså, trädgårdsmöbel fram = ställ fram klockan...

Kram Synne.

9 kats:

skriven

Vi åt taccos... inte så ofta vi äter det så när vi väl gör det så är det ju så gott så gott...

Efterätt, glass, banan och oboy strössel över...Mm så gott.

10 Lena Svensson:

skriven

Ja så är det, ankägg smakar det likadant som hönsägg? Ha en riktigt fin dag

Kram lena

11 Diana:

skriven

För många år sedan köpte vi ankägg ganska ofta. Finfina ägg det där.

Idag har jag idétorka så jag får väl se vad man hittar på att käka. Det är ju liksom hög tid att fundera ut något bra.

Nu har du något att hämta på min sida.

Önskar dig en härlig Söndag!

Kram Di

12 My:

skriven

Ankägg ,samma smak som vanliga?

13 Barnens Hjältar:

skriven

Åh det ser gott ut!

Vi skall ha fläskkotletter med potatis och brunsås idag.

14 Lena:

skriven

Hahaha...ja nog känns det nästan som jul med alla snö :)

15 soffie:

skriven

en söndagskram till dej

16 Anonym:

skriven

Imorgon ska jag vara modig. Lägger ut ett foto av mig i bloggen.

17 Anonym:

skriven

Det var den lilla klanten purplerain som skrev inlägget utan namn.

Kommentera här: