Leva här och nu

Det här är min sista semestervecka...9 lediga dagar kvar att njuta av...startar som tur är med 3 fridagar nästa vecka.
Arbetsveckorna går alltid vansinningt fort men semesterveckorna går ännu fortare!!!!
Det är nu ångesten börjar sätta in...den där känslan i magen och bröstet som påminner om att vardagen närmar sig med raketfart...tankar som snurrar..."jag vill inte jobba, vill vara ledig längre".
Nu ska jag försöka att skjuta undan dessa tankar och verkligen njuta av de lediga dagarna jag har kvar...jag vet ju också innerst inne att jag gillar mitt jobb bara jag kommer dit...det är innan det är gruvsamt.
Jag är också tacksam över att jag har ett jobb, och ett jobb som jag gillar.
Så...en dag i taget...och leva här och nu!

1 Eva:

skriven

Klokaste du..... kram till dej!

/Eva

2 Mormormu:

skriven

Allteftersom man blir äldre ;-)

bör man försöka att inte arbeta ihjäl sig i onödan..

3 Tina:

skriven

Tack!..hoppas bara vädret är lika bra som det har varit här idag. Jag känner likadant som dig...lite ångest, fast när man kommer igång i snurren så kommer det att kännas bra...jag har lite semester i september att se fram emot;)

Ha det gott!

Kommentera här: