Läskiga kryp och kloka katter




För ett par veckor sedan kom den här snyggingen hem och betedde sig mycket underligt.
Han jamade högt och var hela tiden och klängde på oss på ett sätt som är ovanligt för honom...till slut hittade A en fästing på honom som vi tog bort och efter det var han nöjd igen och gick ut.



I går kom han in och betedde sig på samma sätt igen, och mycket riktigt, även denna gång hittar vi en fästing som vi tar bort och sen är han nöjd igen och går ut.
Det verkar faktiskt som om han kommer och talar om att han vill ha hjälp!
Kan det verkligen vara möjligt?
Katter är ju onekligen väldigt kloka djur...



1 Åsa:

skriven

Våra katter "säger inte till", men de verkar nöjda när vi tar färstingarna på dem.

Så ni har fästingar så långt norrut? Fast inte så många antar jag...

2 Kattis:

skriven

Hejsan!

Vår ena katt är mest ute men när hon kommeer hem så ska fästingarna tas bort innan hon kan lämna hemmet igen.

Åh, visst är det trevligt med besök. Like a lot.

Kram

3 Sandra:

skriven

Dexter ligger alltid helt stilla när vi tar bort fästingar, och när han hade en i stjärten så kissade han utanför lådan, första och enda gången, tror att han ville visa att något var fel..

4 Mormormu:

skriven

Djur ÄR kloka! OCH du är lyhörd!!!!

5 Lotta:

skriven

Had ene häst som hatade flugor. Var det några envetna på honom såg han det som min plikt att hjälpa honom. Han strök sig mot mig i hagen tills jag schasat bort bromsen eller hästflugan.

6 Mija:

skriven

Dessa sjuka äckliga djur... uscha

Du vet att jag är djurvän in i benmärgen, men där går fanimej gränsen!! Usch.



Klok katt dock!

7 Mia:

skriven

Vår ena katt springer in på toaletten och väntar på att jag ska komma med fästingpennan :) De tycker nog att det är jätteskönt att bli av med de små alt stora äckelkrypen!

Kram

8 my:

skriven

Klok kisse ni har! Och såna otäckingar, klart han vill bli av med dem- hua!

9 Carina:

skriven

Verkligen en klok katt..jag som inte tycker att småkryp inte är så läskíga ryser av obehag när jag ser en fästing :/

Vet du föresten att bärnsten hjälper imot de otäckingarna.

10 jayne:

skriven

Ja....du..jag tror att han ville tala om det för er.. när ni nu lyssnade och hjälpte honom så förstod han ju att så här ska det gå till...

Bra jobbat!!!

Katter är smarta.. envisa men smarta och klipska djur. Min hankatt har haft fästing två ggr och då ligegr han fint när man ska ta bort dem... tills de är borta.. då är han sig själv igen... hi hi hi hi

Hopaps du får en skön söndagkväll

11 Ulla mitt i semestern:

skriven

Men det är ju helt suveränt att han kan meddela sig när det är något fel och fästingar är ju INTE roligt att ha på sig.

12 Eva:

skriven

Hjärtat mitt!

Naturligtvis.... "Man blir som dom man är med" Eller hur?



Försöker sakta men säkert hämta mej efter Lördagens minst sagt snöpliga upplopps-galopp! Kram <3

13 Inger Maryissa:

skriven

Vilken otroligt klok kisse, och det måste ju vara tryggt för er att veta att kissen talar om när en fästing satt sig fast på honom.

Och vet att han kan få hjälp med att ta bort odjuret...

Jo, katter är otroligt kloka djur.

Mer kloka än vi många gånger tror.

Kram



Kommentera här: