Hjälpreda saknas

Vi har några bärbuskar på vår gård som jag inte plockat bär på de senaste åren...anledningen har varit att bären alltid åts upp av vår alltid hungriga mastiff innan jag hann plocka några.
Hon var helt galen i alla sorters bär. Mest faschinerad var vi av att hon kunde plocka av alla krusbär utan att få sårig nos och tunga.



Idag när jag klipper gräsmattan så märker jag helt plötsligt att dessa bärbuskar är helt förvuxna och fulla av ogräs.
Det var nog så att Babe inte bara tog rätt på bären under dessa år utan troligtvis också rensade undan ogräset.
Nu när hon inte finns hos oss längre så fick jag ta tag i detta projektet själv, och det blev en hel del som ni ser.
Det står faktiskt en skottkärra under den här högen!!




Vilken hjälpreda hon var...inte illa!

Hoppas det finns gott om bärbuskar i hundhimlen också...

1 Nina:

skriven

Och jag har hundar men inte bärbuskarna kvar :)

2 jayne:

skriven

OJ.... var det kanske hon som var här och åt mina krusbär förra året... de vara bara borta från ena dagen till nästa.

Hopaps det finns gott om bärbuskar hos henne!!!

3 Helena:

skriven

Haha vilken rolig tjej och vilken trädgårdmästare.

Hon har säkert ett överflöd av bärbuskar där hon är nu.=)

Livet vore bra tråkigt utan våra vovvar.

Vilda var faktiskt ovanligt lugn igår......hon känner nog av att både öron och ögon är inflamerade.

Nunär hon fått medicin hoppas jag att det går åt rätt håll lite snabbt.

Ha en skön torsdag vännen!

Kram

4 Mormormu:

skriven

Godmorgon!



Hoppas du hade en trevlig tv-kväll, spänning hela onsdagskvällen. Desto mindre att se blir det ikväll.. Nada!?



Knepigt det där med vovvorna och bärbuskar, Att de gillar den där lite syrliga smaken (vår labbe låg under vinbärsbuskarna och repade och slafsade bär, helst de röda (suraste).



Men att dessutom hålla ogräset borta! Vilken trädgårdsmästare!!

Sååå, nu får alltså matte fixa det, men får då på sätt och vis en liten hälsning ifrån Babe?!



Ha en bra torsdag, (trots att det nu väl blir första arbetsdagen, kan bli så trevligt så)!!



Kramar!

5 Gabbi:

skriven

God morgon vännen..

6 my:

skriven

Bra hund men synd på bären hihi Nu får du både rensa och äta!

7 Mossfolk:

skriven

Oj, det var inte dåligt vad ni har fixat. Praktiskt med en trädgårdsmästarhund! Hoppas att ni hittade en massa bär där under allt ogräs.

8 Mija:

skriven

Back!



;)



Gissa om jag har lidit utan datorn? fnissa

Jag har också plockat bär, inlägg kommer.. ;) Ha det bra!!

9 anne:

skriven

Intressant med ogräsrensande hund. Undrar om man skulle kunna träna våra katter...? ;)

Kommentera här: