En "matig" utmaning

Jag har blivit utmanad av Blue.


Utmaningen går ut på att skriva ner fem ogoda maträtter, och sedan skicka dem vidare till fem andra bloggare för att se om de vill/vågar äta detta. Vidare ska man tala om ifall man vågar/vill äta något från utmanarens lista.



Blue's nej-tack-till-detta-lista:

1. Potatisbullar -
Urrk, det växer i munnen på mig
2. Bruna bönor - har aldrig förstått varför man ska äta nåt som ser ut som rådjursskit i brun slemsås
3. Rödkål(brunkål?) - trodde en gång när jag var liten att det var sillsallad o blev så besviken...
4. Sniglar - jag har aldrig smakat men va-tusan jag kommer ju inte på nåt mer äckligt så... o inte vill jag smaka heller så var det väl bra med det.
5. Russin - Kan jag till nöds äta men står gärna över... inga russin kommer ner i saffransdegen hos mig inte.. till prydnad ja men inte i degen o inte heller gillar jag russin i musli... jo jag plockar ur russinen då.

Som kommentar till Blue´s lista så säger jag:

Potatisbullar...det äter jag, jättegott med bacon och lingonsylt.
Bruna bönor...det äter jag...med fläsk eller stekt korv.
Rödkål/brunkål...tror jag aldrig att jag har smakat.
Sniglar...det är vitlöken som gör det!!! Tror inte jag skulle äta dom "naturella" men med massor med vitlök är det gott.
Russin...äter jag numera...gillade dom inte när jag var yngre.

Nu kommer vi nu till det svåra...maträtter som jag inte tycker om...det tog tid för mig att klura på detta...fick fråga både A och mamsen...jag äter ju det mesta!!!
Men här kommer i alla fall min lista.

1. Grisfötter- har aldrig smakat men det är bara så motbjudande.
2. Pressylta- inte heller något jag smakat men även det ser så motbjudande ut.
 3. Pepparrotskött- jag tycker jättemycket om pepparrot men INTE tillsammans med kokt kött.
4. Dillkött- dill ska vara till fisk, inte till kött.
5. Räkchips- det smakar ju för sjutton ingenting..förstår inte när folk tycker det är "såååå gott".

Och så var det 5 andra bloggare som ska utmanas och den här gången utmanar jag:

Åsa

Lilla Viola

Nettan

Plogflickan

Purplerain
1 Susanne:

skriven

Godkväll!!! Några presenster hittade jag allt dom finns på min blogg. Kram Susanne

2 Nettan:

skriven

Utmaning läst och antagen! Min lista är färdig:-)

3 A:

skriven

Pressylta och grisfötter är supergott =)

4 Plogflickan:

skriven

Utmaningen är gjord, men det är inte så lätt som man först tror.

5 Blue:

skriven

Ja du har rätt Ejmis... grisfötter vet jag inte om jag vill äta heller... eller gristryne för den delen... jag vet ju var de har varit.



O titta... sylta hade jag ju kunnat skriva... urk det är för läbbigt... men pölsa är smaskens... dubbelmoral?? Närå^^



Pepparrotskött o dillkött däremot äts med förtjusning...



Kul att få läsa din lista

6 Åsa:

skriven

Jag ska fixa utmaningen om en liten stund, ska bara kolla runt bland bloggarna först ;)

Kommentera här: