Din är dagen, 2 februari

Rädsla är brist på tro.

Paul Tillich

Alla är vi rädda ibland.
Ibland är vi rädda för småsaker som kan verka stora.
Det kan vara en provskrivning i skolan, att träffa en ny chef eller att gå till tandläkaren.
Ibland är vi rädda för stora saker som svåra sjukdomar eller döden eller att det ska gå illa för någon som vi håller av.
Det är nyttigt att vara rädd och alla är vi rädda emellanåt.
Det hindrar oss ibland från att göra dumma saker, men om vi är för rädda kan det hindra oss från att göra sådant som vi behöver för att utvecklas.
Det viktigaste första steget när man försöker övervinna sin rädsla är att antingen själv ta itu med det som man är rädd för eller också be om hjälp.
För varje gång vi tar itu med vår rädsla blir vi starkare, modigare och vårt självförtroende växer.

Vad är jag mest rädd för?



1 Maria:

skriven

Men va klokt skrivet, dhar så rätt.

Jag är nog mest rädd att det ska hända mina nära & kära nåt. Nja tandläkaren, höga höjder & sprutor är jag oxå rädd för men dessa undviker jag så mycke det går. Har inte tagit itu med min räddsla ang dessa saker.

Ha en trevlig kväll.

Tjing

2 A:

skriven

Det där är så rätt... Jag är rädd för det mesta och tvekar ofta men det slutar nästan alltid med att jag gör det jag är rädd för och då blir jag så stolt över mig själv =)

3 Blue:

skriven

Ja, jag är rädd för lite det ena o det tredje.... tandis bland annat..... :/



Du har en utmaning hos mig

http://himmelellerhelvete.blogg.se/2009/february/hmmmm-utmanad-jag-blev.html

4 Lisa:

skriven

Visst är det så att för varje gång vi vågar möta våra rädslor så utvecklas vi som människor!! Har utmanat mig själv och mina rädslor de senaste 15-16 åren...och jag har vuxit som människa ur flera olika perspektiv. Ett jättebra inlägg vännen. Bamsekramen till dig.

Kommentera här: