Min måndag


Tänk att minusgrader och en frostig bilruta kan göra en människa glad.
Dessutom har det ÄNTLIGEN kommit snö idag...mycket snö!!
=)

Jag har jobbat och i dagens arbetsuppgifter ingick bland annat en tur till Birsta med en patient.
Fick möjlighet att köpa två "julklappar" till mig själv också.



Hittade äntligen "giljotinen" för lösnaglar som jag jagat i månader...en vanlig sax/klippare är för klen för mina stenhårda naglar men med denna gick det bra att kapa naglarna.
Jobbigt när dom blir för långa, och fila ner långa naglar är alldeles för jobbigt och inte blir det särskilt bra heller.
Nya lack fick också följa med hem.



Kvällen har gått i julplaneringens tecken, om allt går enligt planerna så fixar jag det sista "stöket" i morgon.

Hur går det för er med julstöket?





1 Jenny:

skriven

Det var en häftig "nagelsax"!



Julstök????

Är det jul????



Kram på dej och ha det gott!

//Jenny

2 Vivan:

skriven

Här stökas det för fulla muggar...idag skall jag baka munkar...det är så mysigt att baka när det snöar ute!!!

ha det så gott!

Kramen!

3 my:

skriven

Dåligt, ligger efter....

Men julgodiset fixades igår iallafall! Kram

4 Eva Å:

skriven

Vi fixar det mesta kvällen innan julafton så att när man stiger upp på julaftonsmorgonen är allt så mysigt. Pyntar jag för tidigt hinner jag lessna. Det är så deppigt när julen är slut (för mej är det nyårsdagen) att jag plockar bort allt ganska snabbt för att slippa påminnas att det är ett HELT ÅR tills nästa gång..

Kommentera här: