Julstress

Nu har julstressen verkligen fångat Sverige i sina klor...det är inte klokt egentligen.
Ibland känns det som att det stressas så mycket innan jul så när julhelgen äntligen kommer så orkar man inte fira utan luften går liksom ur.
I år tar vi det väldigt lugnt under julhelgen, lugnare än vanligt, och det känns riktigt skönt.
A jobbar hela helgen och jag ska jobba ett par nätter men vi ska såklart ändå hinna med att äta gott och umgås.
Visst är julen en mysig helg men håller ni inte med om att julhandeln har nått smått hysteriska höjder både när det gäller mat och julklappar.
Vad händer med lagom i "Landet Lagom" när det blir jul?
Är det någon som INTE har julmat kvar i flera dagar efter julafton?
Och julklapparna...hur många paket ska det vara för att det ska vara tillräckligt...1, 10 eller 100?
Nu verkar det säkert som att jag är otroligt negativt inställd till julen men det är jag absolut inte...det är bara det att jag tycker att det kan bli för mycket ibland.
Men dessa lediga dagar som många har möjlighet att ha nu i några veckor, det är bara positivt...NJUT ni som har en långledighet att se fram emot!!
=)

Vad tycker ni om julen?
Vad är bra och vad är mindre bra?







1 Lotta från Småland:

skriven

Jag gillar julstöket eftersom det aldrig blir stressigt hos oss. Julen är min favorithögtid och den är alltid välplanerad. Barnen får inte så mycket julklappar och kusinerna får inte så många heller. Så det blir inga jättesummor i julklappspengar och inköpen går fort. Skriver en lista vad var och en ska ha i god tid så det går smidigt.

Så jag älskar julen, den goda maten, att hela familjen med syskon och syskonbarn träffas. Och jag älskar tiden innan jul med planeringen och julstöket.

2 Johanna:

skriven

I år blir jag "tant på täppan" här hela helgen! Och det känns rikigt skönt... Yngste sonen har ju äntligen fått en lägenhet; mellansonen firar jul med sin fästmö och bonusbarn, de andra två åker iväg med respektive.

Ser riktigt fram emot julafton när jag får lov att titta på KarlBertil Jonssons jul i lugn och ro ;-)!



Passar på att önska dig en riktigt god jul!!!



Kramen!

3 Synne:

skriven

Lagom är bäst.

Utan tvekan.

I år har vi medvetet gjort LITE julmat. Allt för att slippa äta julmatsrester en vecka efter jul.

Julklappar blir det inte så många. Vi satsar på några få och så umgås vi med varandra som julklapp istället.

Ska även jag jobba lite i julhelgen. Men det är helt ok.

Det blir nog en skön jul iallafall.



Det önskar jag er på gården i allafall.

En riktigt God Jul för både dig och A, hästarna, muisarna, hundarna och katterna och resten av djuren hos er.

Ha det gott nu i jul, ta vara på varandra.

Juleklems Synnöve.

4 Carina:

skriven

Här stressan inte det minsta faktiskt :-)

Bra är alla tid man får tillsammans......dåligt?

Att en del vuxna dricker alldeles för mycket alkohol skulle jag tro!

Go Jul :-)

5 Vaniljis:

skriven

Har lagt ner det där med stress faktiskt. Jag njuuuter! ;) Blir stressad innan tentor men det är en positiv stress, presterar mer då. Håller med att det hajpas upp så och konsumeras alldeles FÖR mycket. Ha nu en stressfri God Jul! Kram

6 Helena:

skriven

Jag vet inte om jag tycker att jag stressar men när orken tryter så blir det gärna lite väl mycket så här före jul.

Jag ser mer fram emot juldagen när lugnet lagt sig än själva julafton.

Vi är inte så förtjusta i julmat så här köps inga mängder.

Det mysiga är att umgås med nära och kära men som du säger så är man ofta för trött för att orka med julaftonen riktigt.

Men julen har ju fler dagar som tur är.

God Jul vännen!

7 Lena:

skriven

Önskar Er en riktigt God Jul!



Kram Lena

8 Sandra:

skriven

Håller med,o en sån grejj som att de i handeln börjar julpynta redan i oktober o vill att man ska äta julmat flera månader innan jul,näe jul för mej är traditioner,god mat o det viktigaste av allt att få umgås med släkt o vänner!Julen blir ju vad man gör den till..Så ingen julstress här inte! :)

Kommentera här: