Flickan som lekte med elden

Vi såg en film igår.




Journalisten Mikael Blomkvist arbetar på en stor historia om sexhandel då två av hans medarbetare blir brutalt mördade. Nästa stora chock får Blomkvist när han upptäcker att polisens huvudmisstänkt heter Lisbeth Salander! ”Flickan som lekte med elden” är den explosiva andra delen i Stieg Larssons internationella bästsäljartrilogi och fortsättningen på jättesuccén ”Män som hatar kvinnor”.

Mitt betyg: 4 (en stark sådan) av 5.

1 my:

skriven

Den är superbra ju.. såg den i helgen!

2 Ulla:

skriven

Jag har läst böckerna, men inte sett filmerna och har inte tänkt göra det heller. Jag tycker oftast att böckerna är bättre än filmerna

3 Carina:

skriven

Har du inte läst böckerna så gör det, bästa jag läst någon gång faktiskt!

Filmerna var också toppen :-)

4 Mormormu:

skriven

Håller med, böckerna var bättre, men filmerna var ändå bra!

Låter härligt med hotellfrukost på fredag!!! Vilken tid, och var, ska vi träffas?!

Kram på dig! (har du sett Evas meddelande?)

5 Eva Å:

skriven

Vi såg oxå den igårkväll, eller om jag ska vara ärlig...Hans såg den igårkväll. Jag såg ca 1 timme sen plötsligt sov jag, hmmm, ibland somnar man utan att man märkt att man är trött ens. Nåja, vaknade lagom till slutet. Det jag såg var jättespännande, hade dock lite svårt med handlingen där på slutet, hade missat en hel del.

6 Lotta från Småland:

skriven

Gillade den också! Bättre än den första enligt mig.

7 Synne:

skriven

Näe, jag ska INTE se filmen. Det räcker med att jag läst böckerna. för mycket blodigt våld i dom....

Kommentera här: