No Country For Old Men

Vi såg en film i går.



När en man av en slump hamnar på en blodig brottsplats där det finns en pickup fullastad med herion och två oemotståndliga miljoner dollar i kontanter, bestämmer han sig för att ta pengarna och sätter därmed i gång en ändlös kejdereaktion av våld. Inte ens polisen i västra Texas kan stoppa den. En fascinerande thriller av den Oscarbelönade duon Joel och Ethan Coen, baserad på en roman av den Pulitzerbelönade författaren Cormac McCarthy. Filmen utspelar sig i vår egen tid, en tid då småtjuvar trängts undan av knarkkurirer och byhålor förvandlats till ett kriminellt ingenmansland.

Filmen började mycket bra, blev väldigt seg efter ett tag och hade ett för oss helt obegripligt slut.

Betyget blir 2 av 5.
1 Camilliondollar Baby:

skriven

Skönt, då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag inte har sett den. Min svåger tjatar om att jag ska titta på den för den är SÅ bra... Men jag litar mer på ditt omdöme. ;)



Kram

2 Camilliondollar Baby:

skriven

Nu har jag hört med svågern och fick inte mycket till svar där.

Det här är dialogen på FB:

Svåger: Filmen var bra till slutet, slutet var galet skumt.

Jag: Ok, då var hon inte ensam om att inte fatta.

Syrran: minns inte riktigt slutet, vad hände?

Svåger: filmen bara dog liksom har jag för mej!



Så, tydligen är den bara konstig.



3 Eva Å:

skriven

Håller med, urkonstig film, slummrade mej igenom hela, Hans såg ut som ett frågetecken när filmen var slut..

Kommentera här: