Min söndag

Vi hade planer på att klippa gräs och stänga ko-hagar idag eftersom det återigen utlovats vackert väder men i morse när vi vaknade så var det bara grått och regn.
När vi ätit frukost så ringde brorsan för att höra vad vi hade för planer för dagen och då kom vi fram till att den här regniga dagen var helt perfekt för en loppis-runda i Hälsingland.
A är inte så förtjust i loppisar men när jag utlovat både gott fika och mat så hängde han såklart med.
;)

Första stoppet blev fika på Franshammars Kraftstation i Hassela. Där driver familjen ett sommarcafé med en massa gott hembakt bröd.



Sen blev det loppis, loppis och loppis...det är bara såååå kul!!
Inte bara att titta på prylar utan även att prata med alla de trevliga människor som driver loppisarna.
Jag gjorde i alla fall några fynd idag.



Köpte även en helt ny grimma till "Flisan" men den åkte direkt ut till stallet.

Vi hann med att äta mat i Delsbo också på vår rundtur. Jag åt falafel, det är verkligen jättegott.
Är det någon som testat att göra egna?
Ett bra recept tas tacksamt emot.



Det var min söndag...nu ska jag ta en titt runt i blogg-världen och försöka läsa ikapp lite...jag har fortfarande mycket läsning att ta igen.
1 Carina:

skriven

Tur ni bestämmde er där tidigt på morgonen...för sedan har ju solen skinit fint här i Sundsvall ;)

Är alla karlar lika....loppis :/...fika :)

Jag har varit in på Fyndtorget i Nacksta...det var en upplevelse må jag säga, så mycket saker.

2 HannahSthlm/Johanna Törnqvist:

skriven

Vad kul att du var med i min tävling med fina vinster från Boots No 7.

Måndag klockan 12.00 finns VINNAREN på min blogg.

Missa inte att kika in,kanske blir det just du?:-)



Kram

Kommentera här: