Ett hösttecken

Sista avsnittet av "Sommar" i P1 sändes i söndags.
Det är många intressanta  personer som har delat med sig av tankar, känslor, åsikter, funderingar och historier.
Den svenska sommaren och det här radioprogrammet hör ihop tycker jag och när det slutar är det ett hösttecken.
Än finns chansen att lyssna till sommarpratarna via hemsidan, dom jag inte hunnit lyssna på ännu har jag laddat ner till min mobil. Jag tänker inte missa en enda av dom!



Juni:

20 › Ingvar Kamprad - IKEAS grundare
21 ›
Tomas Ledin - artist
22 ›
Hanna Hellquist - krönikör, författare
23 ›
Helena von Zweigbergk - författare, kulturjournalist
24 ›
Alexander Stubb - utrikesminister i Finland, Samlingspartiet
25 ›
Malin Åkerman, - skådespelare
26 ›
Kjell Lönnå - körledare, producent
27 ›
Linda Olsson - jurist, författare
28 ›
Eric Bibb - singer-songwriter, bluesartist
29 ›
Hans Alfredson - författare, regissör
30 ›
Sofia Jannok - sångerska



Juli:

 1 › Erika Bjerström - journalist, Europakorrespondent
 2 › Joe Labero - magiker
 3 › Cecilia Frode - skådespelare
 4 › Lena Philipsson - artist
 5 › Herman Lindqvist - författare
 6 › Jonas Gahr Støre - utrikesminister i Norge
 7 › Nour El-Refai - komiker, skådespelare
 8 › Roger Wallis - professor KTH, kompositör
 9 › Malin Baryard - hästryttare
10 › Christian Lindberg - trombonist, dirigent, tonsättare
11 › Jonas Björkman - tennisproffs
12 › Prinsessan Birgitta - prinsessa, gymnastikdirektör
13 › Sara Paborn - copywriter, debuterande författare
14 › Katerina Janouch - sexrådgivare, författare
15 › Håkan Nilsson - Lyssnarnas Sommavärd, musiker

16 › Ann Heberlein - teologie doktor i etik
17 › Elizabeth Gummesson - föreläsare, coach
18 › Kristian Luuk - programledare, komiker
19 › Per Olov Enquist - författare
20 › Madeleine Westin - tv-meteorolog, författare, kapten i försvarsmakten
21 › Johan Lindeberg - modedesigner
22 › Lasse Berg - författare
23 › Malin Sävstam - föreläsare, överlevare
24 › Kerstin Hessius - vd för Tredje AP-fonden
25 › Morgan Alling - skådespelare
26 › Ola Salo - artist
27 › Petra Mede - komiker
28 › Arash Labaf - artist
29 › Mathias Dahlgren - stjärnkock, krögare
30 › Laleh Pourkarim - artist, låtskrivare, skådespelare
31 › Peter Englund - historiker, författare

Augusti:

 1 › Alex Schulman - medieentreprenör, författardebutant
 2 › Anders Wall - entreprenör, finansman
 3 › Sverre Sjölander - zoolog, etolog
 4 › Anne Sofie von Otter - sångerska
 5 › Jerry Williams - artist
 6 › Johan Eliasch - Special Representative of the Prime Minister, affärsman
 7 › Jörn Donner - författare, debattör
 8 › Bodil Malmsten - författare
 9 › Anders Lundin - programledare, ordkonstnär
10 › Nahid Persson Sarvestani - dokumentärfilmare, tv-producent
11 › Owe Thörnqvist - artist, kompositör
12 › Frida Hyvönen - artist,låtskrivare
13 › Günter Graffenberger - fd österrikisk korrespondent
14 › Laila Bagge - manager, låtskrivare
15 › Jan Guillou - författare, debattör
16 › Sommar 2009 i backspegeln

1 Mija:

skriven

Hm

Jag

har

inte

hört

ett

enda

program

skämmas

2 Åsa:

skriven

Tyvärr har jag inte lyssnat på någon... det blir liksom aldrig av när det går på P1. Här är det P3 som står på. Fast det är ju synd, för det är ofta intressant att lyssna på sommarpratarna!

3 Carina:

skriven

Har lyssnat på Nour El Refai idag och blev helt tagen, såååå himla bra hon pratade, ett tänkvärt program på olika sätt!

4 Mormormu:

skriven

Själv har jag missar flera av årets program.

Är det någon du speciellt kan tipsa om?

Lyssnar regelbundet på några av FJOLÅRETS Sommar, bara för att de är sååå tänkvärda och bra!



Nu ska jag se Dialektprogrammet på 2:an, också bra..

5 Mormormu:

skriven

Grär floder när jag läste Malin Sävstams bok!!!!

6 Ulla:

skriven

Jag har hört flera av dem och jag tycker det är så intressant att få ta del av deras historier om både det ena och det andra. Jag tror jag gillade Cecilia Frode bäst i år

Kommentera här: