Elwin

I morgon har det gått en vecka sedan Elwin kom till oss för att prov-bo och det har gått jättebra.
Visst finns det saker att jobba med men det får man räkna med när man tar en omplacering som är sju år.
Han kan inte gå igenom hund-luckan till hundgården ännu men det jobbar vi på och så hoppar han upp i vår säng när vi inte är hemma...jag kunde först inte förstå hur dålig A blivit på att bädda!!
;)

Jag hittade en grind på Blocket igår så den var jag och hämtade i morse så nu är säng-problemet löst.



I övrigt fungerar det alltså mycket bra...jag är glad över att ha en labbe i huset igen. Min första egna hund var en helt underbar labbe-tik som jag fortfarande kan sakna ibland fast det är många år sedan nu som hon gick bort.
Jag hoppas att Elwin kan fylla det hålet av saknad med tiden.









Visst är han charmig med sin gose-kudde?

=)
1 matte:

skriven

Vilken charmknutte :)

2 Mormormu:

skriven

Otroligt charmig!!

Minns jag rätt, var det så att ni förlorade två labbar när ni bodde i N?

Jag saknar Jackie emellanåt jag också, minns fortfarande hur hon doftade som valp, och hur läraktig hon var. Och hur hon älskade att simma.. och busa i sjön med C och hans kompisar, då var det fest!

Undrar när jag ska få djur i familjen igen... snyft!

3 Trolda:

skriven

En riktig Sötnos! =D Och visst ser han ut att trivas...=D



Trolda - kram =D

4 Sandra:

skriven

Vilken tur han har som har fått flytta hem till er! :) Hur går man till väga för att ta emot en omplacering?

5 Maria:

skriven

Han är fin :-) Vart kommer han ifrån ?



Ha en fin kväll !

Kram kram

6 Lizaoop:

skriven

Men så roligt för er att ha blivit med hund igen då!

Man får aldrig långtråkigt!

7 vicke:

skriven

vad fin han är

8 Eva:

skriven

Oj, ja han ser ju jättesöt ut!

9 Camilla:

skriven

Vilken charmknutte!!



Sv: Köttröven är det tillstånd man befinner sig i dagen efter ridning för första gången på cirka fyra veckor.... Det är skinnflått och oerhört ont...

:-))

10 Camilliondollar Baby:

skriven

Men åh, han är ju så söt.



Kram

11 Nina:

skriven

Aha, en labbe... funderade på vad det var för ras. Tyckte att "näbben" och ansiktet var lika min Leia, men hon är inte labbe.

12 Lotta:

skriven

Ni verkar ha funnit varandra! Hoppas att det går lika bra i fortsättningen.

13 Synne:

skriven

Grattis till den nya familjemedlemmen. Han kommer trivas som fisken i vattnet hos er.

Där skulle jag vilja vara djur med. Om jag var ett djur alltså.

Så söt han är med sin rosa gosekudde.

Klems.

14 Helena:

skriven

Så söt han är.=)

Grindar är jättebra....vi har dem lite överallt.

Kram!

Kommentera här: