Ett nytt sätt att ragga läsare?

I dag fick jag en lite annorlunda kommentar mot för dom trevliga och snälla jag brukar få... "Inte för att vara elak men man får lite kall känsla av din blogg. Den känns inte alls inbjudande, trist och död liksom"...och det är helt ok för mig att man tycker så...alla har rätt till sin egen åsikt.

Personligen så skulle jag aldrig skriva en sådan kommentar till en annan bloggare...valet att läsa eller inte är ju fritt. Jag har tittat in hos hundratals bloggare som skriver om sådant som inte passar just mig men som sagt...jag skulle aldrig lämna en negativ kommentar utan jag lämnar bara bloggen och går vidare i blogg-världen.

Tyvärr så kunde jag nu inte låta bli att titta in till bloggaren som lämnat
kommentaren och gissa om jag blir förvånad när jag märker att jag tydligen inte är den enda som förärats med en negativ kommentar...flera bloggare har tydligen drabbats av de lämnade kommentarerna där att döma.

Vad är nu detta?
Ett nytt elakt sätt att ragga besökare till sin blogg?
Eller bara någon som njuter av att vara elak?
Tråkigt är det i alla fall.

Hur gör ni?
Gör ni som jag och bara går vidare eller...?





1 Camilliondollar Baby:

skriven

Chockad Vad är det för idiot, som lämnar en sån kommentar. Skulle jag aldrig göra! Gillar jag inte bloggen, så går jag vidare och besöker inte den igen. Tycker inte heller om när folk lämnar kommentarer, där de frågar om man vill ha en ny design. Betyder det då att de inte gilla den designen man har. Kan förstå, om de lämnar en sån kommentar inne hos nån, där de har blogg.se standarddesignen, men inte där nån har gjort om sin design.



Kram

2 kotten christel:

skriven

Har man inget gott att säga kan man vara tyst, så jag håller med dig i ditt resonemang.

Men tyvärr verkar det vara livsviktigt för många att ha många läsare och sådant här trappar nog upp det.

Strunta i det du, din blogg är hur bra som helst

3 Sandra:

skriven

Jag gör precis som dej,lämnar o kommer aldrig tillbaka,naturligtvis måste folk få skriva precis om vad dom vill o hur dom vill!Nåe fy va nedrigt att skriva elaka kommenter! >:(

4 Eva Å:

skriven

Jag kan tycka det är helt ok att skriva vad man tycker, negativt som positivt. När man har en blogg kan vem som helst pipa in och läsa det får man ju räkna med. Får man dock något negativt så ligger det där och pyr, kan vara svårt att bara glömma och gå vidare, tar lite energi innan det försvinner. Nu har personen sagt vad den tycker och förhoppningsvis hoppar han/hon över din blogg framöver.

5 Sandra:

skriven

"Trist och död", vilket uttryck! Elak människa att skriva sådant,men som du skrev, verkar vara för att få trafik till sin blogg, jag tänker inte gå in på den bloggen!

Kram!

6 Lotta:

skriven

Far ända in i baljan som de säger på Saltkråkan vilken surmupp! Jag gillar din blogg iaf!

Kan inte tala för andra, men min blogg skriver jag först och främst för min egen skull. jag kan inte förneka att det är roligt med respons och uppskattning. Men tycker någon att min blogg är trist så är det bara att sluta läsa.

7 Nina:

skriven

Dels publicerar jag inte dumma kommentarer... så får de ingen som följer till deras blogg...



och dels gör jag som du, skippar den blogg jag inte gillar, man behöver ju inte skriva dumma saker bara för att man inte gillar någons blogg.

8 Plogflickan:

skriven

De har helt fel, din bloggsida är levande och ofta uppdaterad, en sida man vill in på!

9 Nettan:

skriven

Som du sa, ingen tvingar dem att läsa! Sjukt sätt att ragga besökare till bloggen, för det är säkert vad de är ute efter. Synd om dem, kan man tycka som inte har bättre för sig.



Personligen anser jag att din blogg är allt annat än trist och död och jag tittar in varje dag, även om jag är dålig att kommentera:-)



Kram!

10 vivan:

skriven

Om jag hittar en blogg som jag inte triggas eller tycker om så drar jag vidare...inte skriver jag att jag inte gillar den...helt ointressant för båda...

löjligt att ragga läsare på det viset...men det är väl ungar antar jag!!!



kramen!

11 vivan:

skriven

Om jag hittar en blogg som jag inte triggas eller tycker om så drar jag vidare...inte skriver jag att jag inte gillar den...helt ointressant för båda...

löjligt att ragga läsare på det viset...men det är väl ungar antar jag!!!



kramen!

12 matte:

skriven

Vilket dumhuvud! säkert bara för att få många läsare på sin egen blogg. Barnsligt och inget man borde bry sig om men klart man blir lite ledsen!

13 Maria:

skriven

Visst alla kan inte gilla allt & alla men jag förstår inte varför man gör så där. Är dennes persons blogg så himmla perfekt undrar jag då. Nä jag tror såna här människor är bittra eller som jag brukar säja bitterfitter...L

Lägg inte ner energi på såna där negativa människor.

Kram

14 Lillaviola:

skriven

Ja, vad säger man?

Jo *Här hos Ejmis finns klokhet glädje och mys

om man inte trivs, så pys...*



Ha det gott! Kram



15 Lillaviola:

skriven

Ja, vad säger man?

Jo *Här hos Ejmis finns klokhet glädje och mys

om man inte trivs, så pys...*



Ha det gott! Kram



16 Synne:

skriven

Jag går bara helt enkelt vidare. Slösar inte enerig och tid på en sådan bloggare. De är ute efter att få läsare. Men gör det på ett väldans negativt sätt.

Fast de kanske inte förstår det själva.

Jag är väldans glad i din blogg. Dina bilder och dina djur. Så jag återkommer hit igen hihi....

Kramen Synne.

Kommentera här: