Mamma Mia

Vilket grått och trist väder det varit idag, när jag tittar ut genom fönstret är det som att försöka se igenom ett glas med lättmjölk. En blågrå fuktig dimma, brrr!!!



Mina planer på att tvätta fönster idag la jag åt sidan.
Istället har jag haft en riktig slappar-dag med läsning, facebook och bloggen...och så har jag äntligen sett "Mamma Mia".
Jag blev inte besviken.
Vilket ställe filmen är inspelad på, och musiken...härlig nostalgi.
Och Meryl Streep...vilken skådespelerska det är.
Och dessutom blir hon bara snyggare med åren och nu visar det sig att hon kan sjunga också.



Denna glädjefyllda film bjuder på ABBA-låtar, ett överflöd av sång och dansnummer och en stjärnspäckad rollista. Filmen bygger på succémusikalen med samma namn där den blivande bruden Sophie (Amanda Seyfried) är på jakt efter sin pappa inför den stora dagen. Det är bara ett problem - hon vet inte vem han är. Men efter att ha tjuvläst sin mammas (Meryl Streep) dagböcker, kommer hon fram till att han är en av hennes tre gamla pojkvänner. Hon bjuder in dem alla tre, även om hon vet att hennes mamma inte kommer att bli glad... Sophie försöker desperat att hemlighålla deras närvaro, med det dröjer inte länge förrän hemligheten avslöjas och det roliga börjar!
1 My:

skriven

Jag är nog rätt ensam om att ha sett mama mia och inte gillat den...

Trist väder, håller med dig! Man har redan vant sig vid sol och varmt :)

2 soffie:

skriven

å den filmen blir man verkligen glad av,sååå bra!

ha en go kväll

3 Fia:

skriven

Jag tyckte att det var en underbar film! Jag gick från bion glad till sinnet och lätt om hjärtat.

4 Tina:

skriven

Nä men nu måste jag fixa denna film...jag har inte sett den ännu.

5 Lotta:

skriven

Jag har köpt DVDn, perfekt en grå trist dag.

Kommentera här: