Vilken trevlig helg

Jag och S har haft en helt fantastisk helg!
Vi har shoppat, promenerat, ätit gott, druckit gott, pratat, skrattat, läst, gjort upp planer för fester och kommande resor mm mm...ja ni hör väl att vi har haft en härlig helg tillsammans.
Jag glömde till och med att mobil-blogga fast jag tänkt det.
I går när vi kom in till Gävle City så hade vi sådan tur så det var "Bondens Marknad", vi köpte en massa närproducerade godsaker såklart.
Är vädret vackert så vill man gärna sitta ute så vår lunch intogs sittandes på en parkbänk och ätandes med fingrarna.
=)



Rullarna innehåll rökt lax med en majonäs-röra.

Vi hann även in på en Grekist Restaurang för ett glas vin och några härliga små-rätter innan det var dags  att promenera hem med våra shopping-bagar.



På marknaden såldes en mångfald av goda ostar och det passade perfekt till vårt rödvin.



Både jag och S älskar ost så nu planerar vi för ett par "ost-shoppar-resor" framöver.

Vad jag shoppade mer?
Jag lovar att visa när jag packat upp mina fynd.

Hur har er helg varit?


1 Tina:

skriven

Mmm...mysigt ni verka ha haft det..

vi har ätit kött hela helgen så nu gör jag en hederlig ugnspannkaka...ingen större väsen efter ha haft besök hela helgen.

Ha det gott!!

2 Helena:

skriven

Bra. Vi var på bokmässan igår och jag vårdar mina dammråttor ömt!

3 Joanna:

skriven

Skor eller Väskor? Vore jätte kul med just din åsikt!

4 Carina:

skriven

Jaaaa, vi vill se vad du shoppat i Gävle

som jag just nu längtar sååå mycket till!

5 Ulla:

skriven

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Bondens marknad lät bara så mysigt. Fram med mer sådana. Att få möjlighet att handla närproducerat och ekologiskt borde vara var mans rätt.

6 Ann:

skriven

Låter som ni haft en underbar helg!

Hahaha jasså det syntes utanför??

7 LillaNisse:

skriven

Har haft en bra helg, men det har du väl redan läst kanske.



Kram

8 C a m i l l a:

skriven

Nämen, kan man ha så himla mysigt i Gävle? =)

Jag har aldrig lyckats gå ner på Bondens marknad, men alla pratar om att det är så mysigt...

Kul att se vad du shoppat, det ser jag fram emot.

Kram!

9 synne:

skriven

Vilken helg ni haft.

De snittarna såg smaskiga ut.

helgen har varit lugn och jobb. Men sol och ganska varmt. Skönt.

kramen Synne.

10 kats:

skriven

Jasså du åkte med väninna...fniss jag trodde du skulle åka med "gubben" fniss... så kul... å shoppa loss med en kompis...



Ost å vin... så gott. Duktig på att promenera i lördags... är det shopping rundan som satte fart på benen;-))



ha det så bra

Kommentera här: