Trodde inte det kunde vara möjligt...

...men det finns ytterligare ett sätt för mig att få huvudvärk på och det är dålig sömn.
Sedan några veckor tillbaka har jag börjat vakna av att A snarkar...och nu pratar vi SNARKAR HÖGT!!!



Jag ligger inte sömnlös hela nätterna men jag blir väckt av detta oljud flera gånger varje natt.
Jag som alltid, i hela mitt liv, sovit som en stock hela nätterna ligger nu vaken till och från.



Problemet är att jag verkligen behöver sova så som jag gjort tidigare.
Det här att vakna flera gånger varje natt knäcker mig....
Inte bara det att jag blir trött, nu har det tillkommit en ny sorts huvudvärk också!!!



Vad sjutton gör man???
A har prövat en "snarktejp" nu men den är värdelös...måste på apoteket och se vad det finns för hjälpmedel mot snarkningar som han kan testa.
Det är ju ohållbart att jag ska vara hemma från jobbet på grund av detta!!!
Och delade sovrum känns inte som en rolig lösning...

Vad sjutton gör man???

1 Tina:

skriven

Ja..usch så jobbigt..sömn behöver man här blir det någon spark i baken ibland..men det händer ej så ofta...efter någon utekväll kan de nog hända med lite för mycket intag av det starka ;)

2 My:

skriven

Jobbigt! Har oxå svårt att sova om det är något ljud, en snarkning är hemskt ju..Finns hjälp att få, men är inte så insatt i det. Delat sovrum är ju inte så kul heller. Hoppas det ordnar sig!

3 lena:

skriven

Tufft!Jag kan ej sova om så det bara var en mus som skulle tassa förbi.Sömn är ju så viktigt,blir lite surig om det är brist av den varan.Hoppas på lösning snarast kram lena.

4 Nina:

skriven

Jag vet inte vad man ska göra...



inse att mannen morrar på natten för att skrämma bort bovar och banditer och farliga djur... kanske.



Skämt åsido... jag vet inte vad som hjälper.

5 Jeanette:

skriven

Har precis samma problem. Har faktiskt i min desperation, föreslagit skilda sovrum, men då gick gubben i taket. Så nu använder jag öronproppar. Ibland hör jag honom ändå, men det är i alla fall bättre.

Ha det bäst!

6 Ann:

skriven

Åh fy så jobbigt!

7 Jeanette:

skriven

Jag har faktiskt hört den ändå, men det är jag det... Värt ett försök kanske...

8 Nilla:

skriven

Hmm det lät inte som ngt roligt problem..stackare...snarkmaskin funkar det kanske...sömnpiller till dej ha ha jösses må så gott

9 Think Twice:

skriven

Har liknande problem, det finns en liten gummigrej att köpa på apoteket som man sätter i näsborrarna och det hjälper faktiskt:))

(Numera får jag sova hela natten lång)

10 Mia:

skriven

Nämen usch vad jobbigt! Så där kan ni ju inte hålla på!? Går det inte att operera?

11 Tant Animalia:

skriven

Suck! Oj, vad jag känner igen det problemet....

Ibland får jag lägga mej i gästsängen för att kunna somna...annars slår jag honom gul och blå kanske...Hehe!

Har jag väl somnat brukar det gå bra, men somna sist är ett rent helsikke!

Prova den där gummigrejen någon nämnde här....vi provade, men den hjälpte bara "sådär" på min gubbe.

Annars blir det nog för dej också att tassa till lugnare sovplatser....eller lägga karln i lagår´n!

Kram, Jenny (-:

12 synne:

skriven

Ta kontakt med eran läkare och hör om en snarkoperation.

Maken gjorde en för några år sen.

Nu snarkar han inte alls.

Maken hade stunder han slutade andas i sömnen. De gjorde att han snarkade. Så hade han sned näsvägg och det gjorde att luften inte passerade som den skulle genom näsan.

Allt detta gjorde att han snarkade rejält och var jättetrött när han vaknade.

Efter operationen där de tog bort en del av gomspenen i halsen, fick bort brosket i näsan så har snarkningarna upphört. Han sover gott och är pigg när han vaknar.

Jag kan rekomedera detta. Så hör med eran doktor.

Kramen till dig och A.

Synne.

Kommentera här: