Många gissade rätt...

...det som var på bilderna var en liten avokado-planta.



Nu hoppas jag den klarar vintern och växer sig stor och stark så jag får skörda egna avokado till sommaren.



1 Carina:

skriven

Skäms att säga att jag kommer från en blomsterhandlar släkt......gissade ju helt galet S

2 LillaNisse:

skriven

Tyckte att jag kände igen den, barnen satte några nån gång och jag tyckte att det såg likadant ut.

De vi hade växte jättehögt, det var nån som sa åt mig att man kunde "snoppa dom" så att de delar sig och blir vidare istället.

Ta det inte för en sanning för jag har inte provat.

Lycka till med plantan.



Kram

3 Inger Maryissa:

skriven

Det var verkligen duktigt av de som gissade rätt.

Själv hade jag ingen aning ;-)

Vad spännande det kommer att bli att se om den växer till en stor planta, och om det även kommer avocados...kul !

Kram

4 Nettan:

skriven

Hur lyckades du ?

Jag har både provat att sätta själva kärnan i ett glas och i kruka och det händer ingenting.

Har du något bra knep för det vore skitkul att prova igen och lyckas ???



kram

Kommentera här: