Jag blir så j..la sur!!!!

Ni vet det där fikarumspratet när alla gnäller och är så överens om en sak och alla är så eniga om att " det där måste vi ta upp på nästa APT"...
Vi hade APT idag och när "det där" ämnet kom upp och jag, tyvärr, uttryckte det som skulle vara "allas åsikt" så är det snudd på total avsaknad av uppbackning!!!
JAG BLIR SÅ ARG!!!
Arg på mig själv som inte lärt mig detta fenomen men mest arg på mina arbetskompisar som bara sitter där!!!!

1 soffie:

skriven

känner igen det där,så himla fegt av folk att ej säga vad de tycker.

hmmm den där katten va hiskligt ful:O)

må gott

2 My:

skriven

Usch vad trist, förstår att du är förbannad! Säg det till dem! Dåliga arbetskamrater du har...

3 A:

skriven

Jag tycker du ska vara stolt att du tog upp det =)

Hoppas dina kolleger skäms.....

4 Carina:

skriven

Grrr sånt är så jäkla irriterande så man kan bli tokig för mindre!!

5 Tina:

skriven

Ni skulle behöva gå en Dialogutbildning den var superbra...Dialogutbildningen är en tredagarsutbildning. Målet är att

få kunskap och förståelse om olika sätt att tänka, kommunicera och handla,

uppleva och reflektera över hur man själv tänker och hur andra tänker.

Det var bra att få förståelse för att alla i gruppen inte är lika. Att vi jobbar med samma saker på helt olika sätt. Och att vi behöver prata ihop oss för att få en fungerande verksamhet. Det är bra för vårdtagarna. Och här gäller det oxå att få komma till tals att få säga sin åsikt och att känna sig aktiv.

6 Tant Animalia:

skriven

Ja du!

Är det inte ganska typiskt det där?

Du skulle påpekat inför alla att "det lät annorlunda" i fikarummet en stund innan....

Fy farao för såna fegisar, och låta dej stå där och föra det som skulle vara allas talan....



Baka en kaka till dom med lite laxeringsmedel i....då "mjuknar" dom!

Haha...

Kram på dej och var stolt över DEj själv, att du vågar stå för dina åsikter! Heja! Heja!

//Jenny

7 Jeanette:

skriven

Fy fasen säger jag. Varför är det så överallt???

Och varför är man den som alltid öppnar munnen och på så sätt alltid blir den som gör bort sig..........

Tycker du var duktig jag!!

Säg till dina kompisar i fikarummet imorgon att så här var det faktiskt inte meningen att det skulle gå till...

Kramar till en supertjej!!

8 Synne:

skriven

Bilden på katten visar klart och tydligt vad du anser om dina feka arbetskamrater.

Varför är det så där?

Det är lika överallt?

Men strunta i det, du står upp för din sak, dina åsikter. Det sätter jag pris på ialla fall.

Glad du är den du är.

Kramen från Synne.

9 kats:

skriven

ja se folk... sånt blir man galen på... förstår din frustration.

10 Mija:

skriven

Åh gud va jag känner igen det där!!! Jag blir bara sååå förbannad VARJE gång, men det jävliga är att de sista åren har jag börjat BACKA.. (pga detta) Jag har blivit en av dem som håller käften med andra ord, detta för att JAG har fått så mycket skit när JAG har sagt de åsikter som ALLA egentligen tycker..



Då har JAG blivit obekväm..



Visst är det sjukt..

11 Blue:

skriven

Känner också igen det där....



Blir också talesman många gånger men mina arbetspolare sitter med munnarna hårt ihopknipta o ser ut som levande frågetecken. Fast man vet att bara nån dag innan så har vi ventilerat o i princip alla tyckte lika... men de törs inte stå upp för det sen inför chef o andra lite mer tuffa arbetskamrater som tycker annorlunda.



O där sitter man med hundhuvudet.



You go girl!!

12 Carina:

skriven

Även jag har svårt att hålla skäften...men vi är en bra arbetsgrupp och chef...känns ibland som att det är för bra att vara sant.

Dialogen har vi fått gå som någon ovan nämde..jätte bra.

Kommentera här: