I natt kommer jag att sova gott!!!

Jag gick ut i mörkret för en timme sedan för att kolla efter den lilla kalven och när jag lyste med ficklampan runt i mörkret så hittade jag henne. Långsamt, långsamt, ett steg i taget lyckades vi fösa in henne innanför grindarna och stänga.
Sen tog A fram repet och lyckades fånga henne, lägga i kull henne och binda ihop hennes ben.
Jag rusade efter skottkärran och sen gick det med fart hem till boxen i stallet igen.
Gissa om hon var hungrig?
Smutsig och lite kall var hon också men nu är hon i alla fall hemma och vi kan pusta ut.
Jag ska gå ut igen om ett par timmar och ge henne ett mål mat till.
Gissa om jag kommer att sova gott i natt!!??



1 Anna´h:

skriven

Sov såå gott = )) !

2 Emelie:

skriven

Åh så skönt att hon är tillbaka... man blir verkligen orolig för sina djur. Här om natten fick jag åka 10 mil till jourakuten på strömsholms djursjukhus.. Som tur är ordnade det sig, men man blir ju ruskigt orolig..

Kram

3 Emelie:

skriven

Han fick plötsligt urinstopp.. kunde inte kissa hur han än försökte. Han höll på desperat i flera timmar. Sen när vi väl kom till veterinären så släppte det, men vi väntar fortfarande på provsvaren om det var urinvägsinfektion eller kristaller.. så nu går han på antibiotika.. Min stackars misse..

4 Emelie:

skriven

Ja verkligen, dom är ju som en i familjen..

5 Emelie:

skriven

Ja tänk så underbart det skulle vara... har alltid funderat på vad de skulle säga.. min katt skulle nog be mig dra åt skogen när jag börjar tvångsgosa med honom..

6 Emelie:

skriven

god natt.. klappa henne från mig..

7 Ann:

skriven

God morgon! Vilken underbar nyhet!

8 Gabbi:

skriven

Morning honey..

Åh...va kul att höra!!

Ha bästa dagen!!

Kram

9 A:

skriven

God morgon gumman...

Åh, så skönt för er =)

Ha en fin dag...

Kram

10 Jeanette:

skriven

Åh så underbart!!!!

Ha en bra dag!

11 kats:

skriven

å så skönt att hon kommit tillbaka...puh...förstår eran oro...



härlig outfit ...gillar den stilen:-)



ha en bra dag

12 Helena:

skriven

Vilken sötnos.

13 Plogflickan:

skriven

Skönt när alla är samlad igen.. Då infinner sig en ro i flocken// Mija

14 Tina:

skriven

Gud så söt!!...slutet gott allting gott, tur att de blev en natt med sömn.. för båda.

15 Cajsa:

skriven

Åh, vad skönt att hon äntligen är hemma igen. Nu får du ge henne utegångsförbud så hon förstår att inte rymma hemifrån igen. Eller bara massor med kärlek, hon är riktigt söt...

Ha en fin dag.



16 Blue:

skriven

Vilken härlig nyhet att hitta på din sida när jag klickar in mig hit.



17 Tant Animalia:

skriven

Nu kan alla pusta ut!

Kanske bäst att vänta ett par dagar nu, innan hon får springa på "lösen" igen...Hehe!

Nyp henne lätt i örat från mej...

Kram, Jenny

18 Ellen:

skriven

Åh så underbart,,,,, har tänk på er och oroat mig för lilla kossan,,,, inte lätt att vara så liten ensam i denna stora världen,,,,



Såååå skönt att hon är hemma igen,,

19 Lillaviola:

skriven

Det är skönt att hon är hittad.

Jag skulle trots alt vilja vara en lite fluga som tittar på när ni jobbbar.

Kan se när du hämtar skottkärran...hmmm jag är en aningen avundsjuk på dig och ditt liv.

Njut åt mig,,snälla!

20 synne:

skriven

Hon hade hemlängtan den lilla. Så skönt att veta att hon är där hon ska vara. Stackars lilla muis, undrar vad hon varit med om där ute i vildmarken....

Hon och Flisan är ett riktigt bra par tycker jag. Hon kanske vill ha någon att leka med....

Muis alltså.

Kram på dig.

Synne.

21 a-k:

skriven

Vad skönt att hon är hemma !

22 LillaNisse:

skriven

Vilken tur att ni hittade henne och att hon är hemma igen.



Kram

23 Maria:

skriven

Så den lilla rymmaren har återvänt. Va skönt för er.

24 Lena:

skriven

Vad glad jag blev av att läsa att kalven återvänt :)

25 Inger Maryissa:

skriven

Söt bild på den lilla kalven.

Vad skönt att ni hittade den igen.

Kan tänka mig hon var hungrig...borta bra, men hemma är nog bäst....

Hoppas hon förstår det i fortsättningen också. Att det är tryggast att hålla sig hemma och till flocken.

Kan tänka mig att du nog har sovit gott inatt

Ha en fin dag.

26 Åsa.S:

skriven

Vad skönt att hon är hemma nu!

27 Madeleine:

skriven

God eftermiddag! Vad skönt att lillkalven är återkommen. Ha en bra dag. Kram Madde

28 Mia:

skriven

Var ju bara tvungen att kolla hur det gått, och nu ser jag att äventyret slutade lyckligt, tack o lov!

29 Ann:

skriven

I do that:))

30 Camilla:

skriven

Vad skönt att hon kom tillbaka:-)

31 Mija:

skriven

Men ÅÅÅÅÅH va glad jag blir!!!

Tack för att du lotsade mig rätt i djungeln av inlägg... (Blir varm i själen av att läsa om Lilla Mu..)



Kram

Kommentera här: